اجرای «طرح شهید قاسم سلیمانی» برای مهار کرونا در میاندوآب
۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲
شناسه : 291880
9

جلسه هماهنگی و سازماندهی اجرای طرح محله محور مبارزه با کرونا با عنوان طرح شهید سلیمانی در میاندوآب برگزار شد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، این جلسه امروز با حضور اعضای دخیل در اجرای طرح در میاندوآب برگزار شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب گفت: در راستای تفاهم نامه ای که بین سازمان بسیج و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی امضا شده است، این تفاهم نامه نیز بین ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب و شبکه بهداشت و درمان میاندوآب امضا شد.

سرهنگ پاسدار نورالدین پالهنگ افزود: در راستای اجرای تفاهم نامه امضا شده که در قالب طرح شهید سلیمانی اجرا می شود، مجموعه بسیج و سپاه در کنار وزارت بهداشت و سایر ارگانهای ذی ربط، در راستای آگاهی بخشی، بیماریابی، آموزش و قرنطینه و ارائه کمک های لازم به بیماران قدم برمی دارد.

وی با اشاره به اینکه تمام پایگاهها و حوزه های مقاومت بسیج در قالب این طرح، در جهت ارائه آموزش های لازم و مرتبط با کرونا در نقاط مختلف شهر اقدام می کنند، گفت: طرح شهید سلیمانی با محوریت پیشگیری و مهار ویروس کرونا با همکاری سپاه وبسیج و شبکه بهداشت و درمان و فرمانداری ودستگاه متولی در شهرستان باجدیت اجرا می‌شود و اجرای این طرح نقش اساسی در پیشگیری از ویروس کرونا خواهد داشت.

پالهنگ با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم در راستای کمک به مجموعه کادر درمان و سلامت قدم برداریم، افزود: طرح شهید سلیمانی در اصل پیشگیری و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در بین افراد جامعه است که در آن همکاری بسیج محله محور است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب هم چنین اظهار کرد: چندین جلسه هماهنگی در راستای اجرای این طرح در سطح شهرستان، ناحیه و حوزه های مقاومت بسیج؛ تشکیل شده و حوزه ها و پایگاههای مقاومت از آمادگی برای اجرای این طرح برخوردارند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان میاندوآب نیز در این جلسه گفت: این طرح مبتنی بر محله و خانواده، منطبق بر نظام گسترش شبکه بهداشتی و درمانی، جلب مشارکت مردمی، ارائه فعال خدمات و مراقبتها، جلب همکاری بین بخشی، بهره گیری از ظرفیت های برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت و استفاده از فناوری های نوین است.

طهماسب غفاری اظهار کرد: تشدید نظارت بر پروتکل های بهداشتی و اعمال قانون، تست گسترده، هدفمند و هوشمند، بیماری یابی فعال، قرنطینه و رهگیری هوشمند، آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگسازی، حفاظت از گروه های آسیب پذیر شامل سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای، تعیین و اعلام هوشمند و هدفمند محدودیت ها و تقویت فرایند درمان سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری از اهداف و راهبردهای طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی بشمار می رود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.