اجرای طرح اسکان مادران باردار مناطق صعب‌العبور میاندوآب در مراکز درمانی  
۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۹:۱۲
شناسه : 285955
4

مدیر شبكه بهداشت و درمان میاندوآب گفت: مادران باردار در مناطق صعب العبور میاندوآب توسط بهورزان خانه هاي بهداشت این مناطق شناسایی و به حامله سراهای شبکه بهداشت و درمان اعزام شدند .

پ
پ

سهراب حیدری در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اعلام این خبر اظهار کرد: به منظور مراقبت از مادران باردار، تحت پوشش در مناطق صعب العبور میاندوآب، حامله سراهایی در ستاد مرکز بهداشت و بیمارستان حضرت فاطمه(س) این شهرستان آماده و تجهیز شده است.

مدیر شبكه بهداشت و درمان میاندوآب  افزود: در مواقع اورژانسی به خصوص در فصل سرما و  در زمان بارش برف و احتمال عدم دسترسی به این مناطق، زنان باردار چند روز قبل از موعد مقرر به همراه یکی از بستگان خود در یکی از حامله سراهای مذکور اسکان می یابند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف در راستای اجرای طرح اسکان مادران باردار مناطق صعب‌العبور میاندوآب در مراکز درمانی، گفت: مادران باردار اسكان داده شده در حامله سراها از امكانات رفاهي تامين شده بهره مند مي شوند تا در هنگام زايمان خطرات حمل و نقل و بعد مسافت و دير رسيدن، آنها را تهديد نكند.

حیدری تصریح کرد: هم اکنون حامله سرا با ظرفیت 20 نفر در بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) ایجاد شده و همه امکانات برای بیمار و همراهان وی فراهم هست.

مدیر شبكه بهداشت و درمان میاندوآب با بیان اینکه در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت به ارتقاي سلامت مادران توجه بسزایی شده است، اظهار كرد: در این راستا در شهرستان میاندوآب در ۲۵ مركز بهداشتي درماني، ۱۱پايگاه و ۱۱۰خانه بهداشت در اين شهرستان به امر مشاوره و مراقبت هاي درماني مادران اقدام مي شود.

شهرستان میاندوآب دارای سه بخش  مرکزی، مرحمت‌آباد و باروق با ۱۹۹ روستا در جنوب آذربایجان غربی واقع است که بخش باروق با ۷۲ روستا و ۲۴ هزار جمعیت در منطقه کوهستانی و مرتفع قرار دارد که در فصول سرد سال به علت بارش برف امکان تردد به شهر و دسترسی  به این روستاها با مشکل مواجه می‌شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.