اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه آذربایجان غربی
۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱
شناسه : 283408
6

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی در ایام محرم و صفر در استان خبر داد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام و المسلمین داوود میرزایی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به فرارسیدن محرم الحرام و تسلیت ایام عزای حسینی، اظهار داشت: سوگواره بصیرت عاشورایی در ۱۵ امامزاده و بقعه متبرکه درسطح استان برگزار خواهد شد.

وی، افزود: امسال شعار «کِرامَتُنا الشهادۀ» شهادت افتخار ماست، به‌عنوان شعار اصلی و محوری سوگواره بصیرت عاشورایی انتخاب شده و این سوگواره در شهرستان‌های ارومیه، خوی، سلماس، چایپاره و میاندوآب برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گستره اجرایی برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی را از ۱۰ شهریور تا ۷ آبان ماه اعلام کرد و گفت: در این ایام ویژه برنامه هایی درسطح امامزادگان و بقاع متبرکه برای عزاداران حسینی تدارک دیده شده که به مرحله اجرا در می آید.

حجت الاسلام میرزایی با بیان اینکه ویژه برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی در سه سطح در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می شود، گفت: منظور ما از سطح بندی بقاع متبرکه، از بعد فرهنگی و ظرفیت حضور زائرین و مجاورین جهت عزاداری در بقاع متبرکه در این ایام است.

وی تاکید کرد: ۲۱ مبلغ اعزامی از قم در امامزادگان و بقاع متبرکه استان جهت اجرای برنامه های فرهنگی حضور می یابند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اذعان کرد: مراسم سخنرانی و عزاداری در شب‌های دهه اول محرم، برگزاری تجمع بزرگ لبیک یا حسین‌(ع) ۱۱ شهریورماه مصادف با دوم محرم، ویژه‌برنامه شیرخوارگان حسینی‌ ۱۵‏‏‏ شهریورماه مصادف با ششم محرم، برنامه احلی‌من‌العسل، همایش نوجوانان حسینی ‌۱۶‏‏‏ شهریورماه مصادف با هفتم محرم نیز با هماهنگی ادارات آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام میرزایی خاطرنشان کرد: اطعام عزاداران حسینی از محل اجرای نیات واقفین، برپائی نماز جماعت، برپایی خیمه های معرفت، قرائت زیارت عاشورا، قرائت خطبه امام سجاد(ع) و حضرت زینب (س)، قرائت زیارت اربعین، برگزاری مراسم رحلت پیامبراکرم (ص) با عنوان لبیک یا رسول الله و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، قرائت زیارت از بعید و برگزاری مراسم شهادت امام رضا (ع)، را ازدیگر برنامه های سوگواره بصرت عاشورایی برشمرد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.