اتوبوس گردشگری در میاندوآب به راه افتاد
۰۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۶
شناسه : 317764
2
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی میاندوآب: رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی میاندوآب گفت: اتوبوس گردشگری به‌منظور معرفی میاندوآب و مناطق گردشگری این شهرستان به گردشگران و مسافران نوروزی راه‌اندازی شد.
پ
پ

فاطمه علیزاده در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر» با اشاره به آغاز فعالیت اتوبوس گردشگری در میاندوآب، اظهار کرد: این اتوبوس گردشگری از ۷ فروردین شروع به فعالیت کرده و به مدت سه روز تا ۹ فروردین با همکاری شهرداری، شورای شهر و اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی؛ گردشگران و مسافران نوروزی را به مناطق دیدنی میاندوآب جابه‌جا می‌کند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی میاندوآب افزود: مسجد تاریخی طاق، پل تاریخی تاتائو، سد نورزولو، مراکز تفریحی و نمایشگاه صنایع‌دستی، غذای محلی و دستاوردهای بانوان از جمله مناطقی است که به‌منظور بازدید گردشگران و مسافران نوروزی در این اتوبوس گردشگری پیش‌بینی‌شده است.

وی اظهار کرد: در ایام نوروز امسال، نوروزگاه نیز هم‌زمان با چهارشنبه‌سوری و صبح روز چهارشنبه آخر سال و آئین «سو و بولاق‌باشی» یا همان رفتن مردم بر سر چشمه‌ها و رودخانه‌ها؛ در ساحل رودخانه جغاتو (زرینه‌رود) برای معرفی آداب و سنن نوروزی برای گردشگران نوروزی در میاندوآب برپا شد.

علیزاده تصریح کرد: هم چنین هم‌زمان با راه‌اندازی اتوبوس گردشگری از ۷ تا ۹ فروردین؛ نمایشگاه صنایع‌دستی بانوان و نوروزگاه نیز در پارک مسافر در ساحل رودخانه زرینه‌رود میاندوآب دایر شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی میاندوآب افزود: اجرای برنامه مفرح و شاد با آیتم‌هایی نظیر عاشیق‌خوانی، موسیقی و آئین سنتی آذربایجانی و اجرای گروه‌های طنز از برنامه‌های پیش‌بینی شده در نوروزگاه بوده که امیدواریم رضایت شهروندان و گردشگران را بتوانیم کسب کنیم.

میاندوآب به‌عنوان چهارمین دشت حاصلخیز کشور در شمال غرب ایران و در کریدور ارتباطی شمال غرب کشور به‌عنوان مهم‌ترین و راهبُردی‌ترین شهر در جنوب آذربایجان غربی با مردمانی مسلمان، شیعه، خونگرم و مهمان‌نواز که به زبان ترکی آذری سخن می‌گویند و ما بین دو زرینه‌رود (جغاتو) و سیمینه‌رود (تاتائو) زندگی می‌کنند، مقصدی جذاب و زیبا برای مسافران نوروزی است که قصد شمال غرب کشور و منطقه آذربایجان را می‌نمایند.

میاندوآب که به سرزمین آب‌ها مشهور است، رازهای سربه‌مهر و خاطره‌های زیادی از گذشتگان به ارث دارد و هر گوشه‌ای از این منطقه زیبایی‌های خاصی دارد که آشنایی با آنها برای کسانی که قصد سفر دارند؛ خالی‌ازلطف نیست.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.