آگاهی مردم سبب فرار محمدرضا پهلوی شد
۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۸:۰۱
شناسه : 304781
3
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری: نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: سران رژیم پهلوی وقتی که به این نتیجه رسیدند که مردم نسبت به آنها اعتماد نداشته و در بین مردم جایی برایشان باقی نمانده و  زمینه برای حضور آنها در کشور وجود نداشته و حکومت آنها در خطر است، لذا به بهانه استراحت از کشور فرار کردند.  
پ
پ

حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد مجتهد شبستری در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی زرین خبر با اشاره به فرارسیدن ۲۶ دی ماه سالروز فرار تاریخی محمدرضا پهلوی، اظهار کرد: برای بررسی اینکه چه شد محمدرضا پهلوی فرار کرد، باید شرایط آن زمان را ملاحظه و بررسی کرد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: سران رژیم پهلوی وقتی که به این نتیجه رسیدند که مردم نسبت به آنها اعتماد نداشته و در بین مردم جایی برایشان باقی نمانده و  زمینه برای حضور آنها در کشور وجود نداشته و حکومت آنها در خطر است، لذا به بهانه استراحت از کشور فرار کردند.

وی با اشاره به رفتار آمریکا با محمدرضا پهلوی، گفت: مثل روز روشن است که محمدرضا پهلوی دست پرورده آمریکا بود ولی چون تاریخ مصرفش برای آنها گذشته بود و نمی توانست کاری برای آمریکا انجام دهد و منفعتی برای آنها نداشت، او را نپذیرفت.

مجتهد شبستری با بیان اینکه بعد از  فرار محمدرضا پهلوی، صحنه سیاست نیز دچار تغییراتی شد، تصریح کرد: دولت بازرگان نیز چندان ضدیتی با منافع آمریکا نداشت تا اینکه لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان مسلمان، تسخیر شد؛آمریکا احساس کرد که منافعش در ایران تامین نمی شود و امکان نفوذ و برنامه ریزی ندارد لذا سیاست خود را نیز تغییر دادند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: از نظر مردم، آمریکا محکوم و منفور و رژیم پهلوی نیز دست نشانده آمریکا بود و دولت موقت نیز مشی لیبرالی داشت و چندان مخالفتی با منافع آمریکا احساس نمی شد تا اینکه انقلابیون بر سر کار آمدند و سیاست به طور کلی تغییر یافت.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.