آوار بیکاری بر سر جوانان میاندوآبی/ تحصیل کرده هایی که چشم انتظار اشتغال ماندند
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
شناسه : 261602
6

مدرک کارشناسی رو گرفتیم ولی تا به حال کاری نیست که انجام بدهیم، بخدا قسم کارشناسی ارشد قبول شدیم و نرفتیم چون می دانیم که بعد از تمام شدن کارشناسی ارشد هم بیکار هستیم، پس چه فایده دارد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، این قسمتی از پیام یک جوان بیکار به زرین خبر است که به دنبال انتشار خبری از وضعیت بیکاری و اشتغال جوانان، نوشته شده است.

واقعیت این است که بیکاری، معضلی که امروز در جامعه بیداد می کند و این بحرانی شدن به حدی است که دل رهبر انقلاب را نیز به درد آورد و ایشان در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس دهم می فرمایند: شرمندگی این حقیر از اینکه جوانی بیکار با دست خالی به خانه می‌رود، کمتر از خود او نیست.

امروز در خانه‌هاي مردم جوانان بسياري را داريم كه بيكارند و تحصیل کرده، این جوانان امید داشتند تا شعارهای دولت یازدهم بعد از روی کار آمدن در زمینه اشتغال تحقق یابد، تا آنها صاحب شغل شوند.

جوانانی بودند در طول چند سال گذشته توان پيدا كردن شغل نداشته‌اند و صد افسوس در کنار آنان، جوانانی را نیز داریم که به دلیل رکود و یا تعطیلی کارخانجات، از کار بیکار شده اند، کما اینکه مسئول یک واحد تولیدی در میاندوآب در بازدیدی که فرماندار این شهر از شهرک صنعتی داشت، گفت که تعدادی از نیروهای خود را به دلیل تعطیلی و نیمه فعال شدن کارخانه، کنار گذاشته است.

یکی از این جوانان سال گذشته در پیامی که به زرین خبر ارسال کرد، نوشته بود:” بنده از این خبری که روی سایت خبری گذاشته اید  بسیار تقدیر و تشکر می کنم چون که تا حالا کسی در سایت هاش از بیکاری نگفته.

بنده و  تعدادی از دوستان از سال 1389 مدرک کارشناسی رو گرفتیم ولی تا به حال کاری نیست که انجام بدهیم، بخدا قسم کارشناسی ارشد قبول شدیم و نرفتیم چون می دانیم که بعد از تمام شدن کارشناسی ارشد هم بیکار هستیم، پس چه فایده دارد.

از شما خواهش می کنم از مسئولین محترم استانی و شهرستانی،خواهش می کنم، با این بیکاری نمی شود زندگی را بچرخانیم.

کمک مان کنید، بعضی ها  با پول یارانه زندگی می کنند و من خودم یکی از آنها هستم، هر روز باید پدر و مادرم را ببینم که به من پول می دهند تا زندگی ام را بچرخانم، خیلی مشکل است.”

هم چنین تعدادی از این جوانان در گفتگوبا خبرنگار ما با گلایه از وضعیت اشتغال جوانان اظهار داشتند:  سوال ما این است که مسئولینی که از اشتغال جوانان می گویند، تا چه اندازه به فکر آنان بوده اند؟ آیا این همه جوان تحصیل کرده وبیکار را می بینند که در پی یافتن کار روزها را یکی پس از دیگری پشت سر می گذارند؟ ما چشم انتظار تدبیری برای وضعیت اشتغال و بیکاری جوانان هستیم.

چرا درشهرستان میاندوآب که به عنوان یک قطب اقتصادی در استان وشمال غرب کشور مطرح است، روز به روز بر تعداد این جوانان بیکار افزوده می شود؟

گلایه امام جمعه از وضعیت بیکاری 

اما این وضعیت بیکاری و اشتغال، دل امام جمعه را نیز در سفر وزیر کار به میاندوآب در دهه فجر سال گذشته به درد آورد و وی خطاب به وزیر با گلایه از وضعیت اشتغال جوانان، گفت: ما دو هزار و 550 نیروی فارغ التحصیل در این شهر داریم و این در حالی است که تعداد شغل ایجاد شده ما 360 مورد است، حال بقیه را چیکار کنیم؟

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه این وضعیت در زمان احمدی نژاد نیز اینگونه بود، افزود: صحبت های من اختصاص به کسی ندارد و هیچ کس نباید از این موضوع  سواستفاده کند.

وی گفت: در این میاندوآب تعدادی از خبرنگاران حتی از اصلاحات با 60 هزار تومان زندگی می کنند و حتی یکی از آنها در مورد بیمه اش سوال می کرد.

نرخ 11 درصدی بیکاری در میاندوآب

فرماندار میاندوآب نیز در سفر وزیر کار به این شهرستان از نرخ 11 درصدی بیکاری در میاندوآب خبر داد و افزود: نرخ بیکاری در بین جمعیت بالای 10 ساله و بیشتر 12/1 درصد است.

امیری هم چنین بیشترین سهم اشتغال شهرستان را در کشاورزی با 34/8 درصد عنوان کرد و گفت: 24/5 درصد در صنعت و 33/8 درصد نیز در بخش خدمات مشغول فعالیت هستند.

حال با توجه به شعارهای داده شده برای ایجاد اشتغال برای جوانان  و گلایه هایی که مردم از بوضعیت اشتغال بیان می دارند بای د پرسید که چرا باید جوان تحصیل کرده ای با مدرک کارشناسی در یک مغازه شاگردی کند؟ چرا باید یک جوان با تحصیلات کارشناسی در پارک ها کارگری کند؟ چراباید یک جوان تحصیل کرده با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد راننده تاکسی شود؟ چرا باید هنوز یک جوان تحصیل کرده از امرار معاش زندگانی خود ناتوان باشد ؟وهزاران چراهای دیگر.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.