آنفولانزای پرندگان در میاندوآب مشاهده نشده است
۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۰:۰۵
شناسه : 314555
2
مدیر شبکه دامپزشکی میاندوآب: مدیر شبکه دامپزشکی میاندوآب گفت: هیچ کانونی از آنفولانزای فوق‌حاد پرندگان چه در بخش بومی و چه در واحدهای صنعتی این شهرستان مشاهده نشده است.
پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، مهدی فتاحی در امروز در جلسه پدافند غیرعامل شهرستان میاندوآب با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت میادین دواب این شهرستان، اظهار کرد: برای جلوگیری از شیوع تب برفکی، علاوه بر تعطیلی دوهفته‌ای بازارهای دواب، از تردد دام زنده جلوگیری به عمل آمد.

مدیر شبکه دامپزشکی میاندوآب افزود: برای دام‌های مناطقی که در آنها موارد مشکوک به بیماری مشاهده شده بود نیز واکسیناسیون انجام گرفت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه هیچ‌گونه تلفاتی در زمینه تب برفکی در میاندوآب نداشتیم، گفت: موارد مشکوک تب برفکی نیز با طی دوره درمان به بهبودی کامل رسیده‌اند.

فتاحی هم چنین با بیان اینکه شبکه دامپزشکی با جدیت و به‌صورت شبانه‌روزی در راستای پیشگیری از شیوع آنفولانزای فوق‌حاد پرندگان فعالیت می‌کند، تصریح کرد: تاکنون هیچ کانونی از آنفولانزای فوق‌حاد پرندگان چه در بخش بومی و چه در واحدهای صنعتی شهرستان میاندوآب مشاهده نشده است.

رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب با تأکید بر همکاری مردم و دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها برای جلوگیری از شیوع آنفولانزای فوق‌حاد پرندگان، اظهار کرد: در راستای جلوگیری شیوع آنفولانزای فوق‌حاد پرندگان نیازمند همکاری دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی هستیم تا در صورت مشاهده موارد مشکوک سریعاً اقدام به گزارش، نمونه‌برداری و جمع‌آوری کرده و اجازه انتشار ویروس داده نشود.

در کنترل بازارهای دواب باید با اجرای گام‌به‌گام برنامه‌ها حرکت کرد

معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب نیز در این جلسه از امنیت به‌عنوان مهم‌ترین رکن زندگی در جوامع بشری یادکرد و گفت: مجموعه اقداماتی که تحت عنوان پدافند غیرعامل انجام می‌شود در راستای حفظ امنیت، سلامت و آرامش جامعه در بحران‌های احتمالی است.

محمدرضا رضایی اظهار کرد: در بیشتر موارد بحران‌ها توسط دشمنان ایجاد می‌شود که باتوجه‌به پیشرفت‌های علمی در شرایط کنونی جهان، حملات سایبری بیشترین سهم را دارد.

وی در ادامه با تقدیر از اقدامات حوزه پدافند غیرعامل در کنترل و جلوگیری از شیوع بیماری‌های تب برفکی و آنفولانزای فوق‌حاد پرندگان در بازارهای دواب، افزود: در کنترل بازارهای دواب باید به شکل تدریجی و مداوم با اجرای گام‌به‌گام برنامه‌های تدوین شده حرکت کرد و اقدام شتاب‌زده نتیجه‌ای نخواهد داشت.

معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب هم چنین با بیان اینکه ماهیت بازار دواب با بازار هفتگی متفاوت است، تصریح کرد: متأسفانه بخش عمده‌ای از بازارهای هفتگی میاندوآب را بازار دواب تشکیل می‌دهد.

رضایی اظهار کرد: این موضوع به دلیل تداخل مشاغل، تنوع کالا و اقلام، نبود حصارکشی و سرویس‌های بهداشتی مناسب زمینه شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان را فراهم خواهد آورد و انتظار داریم مدیران بازارهای هفتگی نسبت به تأمین امکانات رفاهی و بهداشتی اقدام کنند.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.