آنفولانزای فوق‌حاد پرندگان در میاندوآب مشاهده نشده است
۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
شناسه : 311944
1
رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب: رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به آنفولانزای فوق‌حاد پرندگان در شهرستان میاندوآب گزارش نشده است.
پ
پ

مهدی فتاحی در گفتگو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به آخرین اقدامات انجام‌گرفته در راستای جلوگیری از شیوع آنفولانزای فوق‌حاد پرندگان، اظهار کرد: شبکه دامپزشکی با جدیت و به‌صورت شبانه‌روزی در راستای پیشگیری از شیوع آنفولانزای فوق‌حاد پرندگان فعالیت می‌کند.

رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب افزود: خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از ابتلا به آنفولانزای فوق‌حاد پرندگان در شهرستان میاندوآب گزارش نشده است.

وی گفت: تمام تلاش خود را بکار گرفته‌ایم تا پنجره‌ای برای ورود ویروس آنفولانزای پرندگان به چرخه تولید مرغ و تخم‌مرغ باز نشود.

فتاحی تصریح کرد: به مردم اطمینان می‌دهیم که مجموعه دامپزشکی با تمام توان و به‌صورت شبانه‌روزی مرغداری‌ها، تالاب‌ها و سواحل رودخانه‌های شهرستان را با همکاری اداره حفاظت از محیط‌زیست رصد و مورد پایش قرار می‌دهد.

رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب با تأکید بر همکاری مردم و دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها برای جلوگیری از شیوع آنفولانزای فوق‌حاد پرندگان، اظهار کرد: در راستای جلوگیری شیوع آنفولانزای فوق‌حاد پرندگان نیازمند همکاری دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی هستیم تا در صورت مشاهده موارد مشکوک سریعاً اقدام به گزارش، نمونه‌برداری و جمع‌آوری کرده و اجازه انتشار ویروس داده نشود.

آنفلوانزا فوق‌حاد پرندگان بیماری ویروسی و مشترک بین انسان و طیور است که این عفونت در پرندگان اهلی به‌سرعت سبب همه‌گیری در میان آنها می‌شود.

 انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.