آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری به ۳۸۶ نفر رسید
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
شناسه : 317444
2
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی: رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: تعداد نهایی مصدومان چهارشنبه آخر سال استان از صبح سه‌شنبه ۲۲ اسفندماه تاکنون ۳۸۶ نفر اعلام شده است.
پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، فرزین رضازاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» با اشاره به آخرین آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری در استان آذربایجان‌غربی اظهار کرد: تعداد نهایی مصدومان چهارشنبه آخر سال استان از صبح سه‌شنبه 22 اسفندماه تاکنون 386 نفر اعلام شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه از کل مصدومان چهارشنبه‌سوری 24 نفر زن و مابقی مرد بودند؛ عنوان کرد: خوشبختانه امسال در حوادث چهارشنبه‌سوری استان مورد فوتی یا قطع عضو نداشته‌ایم و مصدوم بستری که حالت وخیمی داشته باشد هم نداریم.

وی با بیان اینکه اکثر مصدومان از بیمارستان مرخص شدند گفت: سوختگی و صدمه از ناحیه چشم بیشترین آمار مصدومان حوادث چهارشنبه‌سوری امسال استان آذربایجان‌غربی گزارش شده است.

رضازاده بیان کرد: 86 نفر از مصدومین چهارشنبه‌سوری در استان مربوط به شهرستان ارومیه است که به صورت جزئی دچار آسیب و دچار سوختگی سطحی شده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه، از ابتدای اسفند ۱۴۰۲ تا 21 تعداد تلفات چهارشنبه‌سوری ۴۱ نفر گزارش شده بود؛ اظهار کرد: متأسفانه چهار نفر از این تعداد، به دلیل آسیب‌های وارده جان خود را از دست داده‌اند.

رضازاده با بیان اینکه، یک نفر از این مصدومین به دلیل سوختگی وسیع در بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه تحت درمان است؛ افزود: حال این مصدوم زن وخیم گزارش شده است.

وی با بیان اینکه، هم اکنون مصدومان این حادثه در بیمارستان تکاب تحت مداوا بوده و پیوند اعضای قطع شده با کمک کادر درمانی انجام گرفته است، افزود: حال عمومی آنها نیز رو به بهبودی است.

رضازاده با بیان اینکه، روز گذشته نیز بر اثر انفجار مواد محترقه در پارکینگی در شهرستان تکاب، چهار جوان مصدوم شده که دو نفر آنان از ناحیه انگشت دچار قطع عضو شده‌اند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: میانگین سنی ۷۴ درصد از مصدومین در سطح کشور ۱۸ سال و کمتر است که اگر نکات ایمنی توسط خانواده‌ها و شهروندان رعایت می‌شد، شاهد کاهش تلفات و حوادث مرتبط با مراسم چهارشنبه پایانی بودیم که متاسفانه عدک رعایت نکات ایمنی باعث خسارات جبران‌ناپذیری شد.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.