آمادگی کمیسیون اجتماعی مجلس برای تصویب قوانین مرتبط با بهبود معیشت کارگران
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
شناسه : 307642
5
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون اجتماعی منویات و بیانات مقام معظم رهبری را سرلوحه خود قرار داده و هر آنچه در توان دارد برای تأمین معیشت و رفاه کارگران در هر رده و بخشی به کار می‌گیرد.
پ
پ

مهدی عیسی زاده در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با تبریک هفته کار و کارگر، اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری در بیانات خویش در دیدار با تشکل‌های کارگری به بهترین صورت جایگاه کار و کارگر را تبیین کرده و نکات ارزشمند و راهبردی را برای توجه به این قشر عزیز بیان و اشاره داشتند که ارزش کارگر، ‌ارزش حیات جامعه و زندگی مردم است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مهم کارگران در امر اقتصاد در جامعه، افزود: کارگران ستون اصلی اقتصاد و محور رونق تولید و تحقق شعار سال هستند.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون اجتماعی نیز منویات و بیانات مقام معظم رهبری را سرلوحه خود قرار داده و همیشه حامی کارگران زحمتکش بوده و خواهد بود.

وی با اشاره به اصلاح ماده ۵ و قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در کمیسیون اجتماعی در سال گذشته، تصریح کرد: این قانون زمینه بهره مندی و توسعه خدمات به کارگران را فراهم کرد.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هم چنین سال گذشته غیر از  مصوباتی که در رابطه با کارگران داشتیم، در رابطه با حقوق نیز احساس شد که حق کارگران ادا نمی شود و لذا افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران انجام شد.

عیسی زاده با اشاره به اینکه باید حق و حقوق کارگران نسبت به معیشت و تورم تامین شود، افزود: کمیسیون اجتماعی مجلس هر آنچه در توان دارد برای تأمین معیشت و رفاه کارگران در هر رده و بخشی به کار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس هم چنین از حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه معاونین مربوطه و تشکل های کارگری در جلسه این هفته کمیسیون اجتماعی خبر داد و گفت: این جلسه به مناسبت روز کارگر و به منظور بررسی مسائل و مشکلات کارگران برگزار می شود و کمیسیون اجتماعی آمادگی دارد تا در راستای دفاع از حق و حقوق جامعه کارگری اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.