آقایان شورا، فرصت کوتاه خدمت را از دست ندهید!
۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
شناسه : 307616
5
یادداشت/ اعضای شورای شهر در این فرصت دو سال باقی مانده برای خدمت رسانی پیگیر مطالبات مردم بوده و مشکلاتی را که این شهر با آن دست و پنجه نرم می کند، حل تا شهر میاندوآب نیز روی ریل توسعه حرکت کند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، شوراهای اسلامی، به عنوان پارلمان محلی که توسط مردم انتخاب می شوند، یکی از مهمترین نهادهای تاثیرگذار در مدیریت شهری هستند که وظیفه تصمیم سازی حداقل برای نهاد شهرداری را بر عهده داشته و در کنار آن درصورت تحقق شرح وظایف می تواند زمینه یکپارچه شدن شبکه مدیریت خدمات شهری را فراهم کرده و می‌توانند خدمات عمرانی ارائه دهند.

شوراها از جایگاه تاثیرگذاری برخوردار بوده و با توجه نقش تاثیرگذار در تصمیم گیری های شهری مانند انتخاب شهردار که در واقع مهم ترین وظیفه شورای شهر نیز هست، در معرض قضاوت و پرسش و پاسخ مردم قرار داشته اند.

در میاندوآب نیز شوراها دائما در معرض قضاوت مردم قرار داشته و شورای دور ششم نیز قطعا از این قاعده مستثنی نبوده و عملکرد آنها در حدود دو سال گذشته بارها توسط مردم و شهروندان مورد قضاوت واقع شده و این قضاوت ها با توجه به گسترش استفاده از فضای مجازی در چند سال اخیر، بهتر و بیشتر نمود پیدا کرده است که این را با گشت و گذاری در گروهها و کانال های مجازی شهرستان به خوبی می توان حس کرد که نمونه این موضوع را در قضیه انتخاب شهردار و یا نارضایتی های مردم از شورای شهر در فضای مجازی به عینه می توان دید.

واقعیت این است که مردم از شورای شهر انتظارات زیادی داشته و دارند و با توجه به سابقه ای که از شورای دور چهارم و پنجم در ذهن مردم بود، همگان انتظار و چشم امید به شورای دور ششم داشتند تا شاهد حواشی شوراهای دور قبل نباشند اما متاسفانه این شورا نیز در موارد مختلف درگیر حواشی شد تا جایی که بارها خود اعضای شورا به انتقاد از خودشان پرداخته اند و این یعنی اینکه شورای شهر نتوانسته است تا انتظارات را برآورده سازد.

اتحاد حلقه مفقوده و گمشده در شورای شهر میاندوآب است که در همه دورها اعضای شورای شهر در ابتدای دوره از اتحاد و همدلی حرف زده اند و اختلاف نظر و چکش کاری در مسائل مختلف نیز امری طبیعی است ولی در پایان دوره شوراها چیزی که شاهد بوده ایم، عدم اتحاد و همدلی بوده است نه اختلاف نظر که نتیجه آن به بی ثباتی در شهرداری میاندوآب و انتخاب ۱۳ شهردار و سرپرست شهرداری در یک دهه گذشته برای میاندوآب بوده است.

بهرحال بعد از انتخاب شهردار جدید میاندوآب که در حال طی مراحل قانونی برای صدور حکم است، آن چیزی که مردم از شورای شهر میاندوآب انتظار دارند این است که شاهد ثبات مدیریت شهری بوده و اعضای شورای شهر در این فرصت دو سال باقی مانده برای خدمت رسانی پیگیر مطالبات مردم بوده و مشکلاتی را که این شهر با آن دست و پنجه نرم می کند، حل تا شهر میاندوآب نیز روی ریل توسعه حرکت کند.

میم.ر

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.