آغاز بارش باران، کولاک برف، احتمال سیلاب و یخ‌زدگی در کشور
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
شناسه : 297296
11
سازمان هواشناسی با اشاره به آغاز بارش‌ها از فردا در کشور نسبت به کولاک برف، آبگرفتگی و سیلاب در ۱۷ استان هشدار داد و اعلام کرد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با کاهش ۱۲ درجه‌ای دما احتمال یخ‌زدگی محصولات کشاورزی وجود دارد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، براساس پیش بینی سازمان هواشناسی، امروز در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است که که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به  انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا منجر خواهد شد.

فردا با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل بارش‌ها آغاز می‌شود و به تدریج در بخش‌های شمال غرب و غرب کشور و در بخش‌هایی از استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، اصفهان، شمال بوشهر، شمال فارس، غرب، یزد، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش باران، وزش باد شدید موقتی و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش‌بینی شده است.
شدت بارش‌ها فردا در سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از جنوب غرب است و روز چهارشنبه از شدت فعالیت سامانه بارشی در کشور کم خواهد شد، اما بارندگی در مناطق فوق ادامه دارد. اواخر وقت این روز این سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود. روز چهارشنبه بارش‌ها با شدت کمتری در استان‌های ساحلی دریای خزر، لرستان، ارتفاعات خوزستان، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد و خراسان رضوی ادامه خواهد داشت.
سازمان هواشناسی با اشاره به نفوذ سامانه بارشی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری نسبت به احتمال جاری شدن روان آب، احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، بالا آمدن سطح رودخانه‌ها هشدار داد که فردا در استان‌های کردستان، ایلام، خوزستان، نیمه جنوبی کرمانشاه، شمال و غرب فارس، شمال بوشهر، نیمه شمالی یزد، تهران، قزوین، البرز، غرب سمنان، قم و روز چهارشنبه خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان، نیمه شمالی کرمان، شمال و شرق خوزستان، نیمه جنوبی یزد، نیمه شمالی قم رخ خواهد داد.
روزهای پنجشنبه و جمعه  دوباره جوی آرام و پایدار برای آسمان کشور پیش بینی می‌شود که در شهرهای پرتردد و صنعتی افزایش غلظت آلاینده‌ها انتظار می‌رود.
روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دما در اکثر مناطق کشور به خصوص در غرب، سواحل دریای خزر، اردبیل، خراسان شمالی به طور میانگین بین ۸ تا ۱۲ درجه کاهش خواهد یافت. روز چهارشنبه کاهش دما در نواحی شرق، شمال شرق، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز رخ خواهد داد. همچنین در این دو روز برای نواحی شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.
سازمان هواشناسی همچنین با اشاره به نفوذ هوای سرد همراه با کاهش نسبی دما به‌ویژه در نیمه شمالی کشور نسبت به احتمال یخ‌زدگی محصولات و وارد شدن خسارت به ادوات و ماشین آلات کشاورزی هشدار داد.
تنگه هرمز و شرق خلیج فارس امروز و دریای خزر فردا و روز چهارشنبه مواج و توفانی است.
آسمان تهران امروز ابری و گاهی همراه با غبار محلی پیش بینی شده است که در بعدازظهر وزش باد را خواهیم داشت که بیشترین و کمترین دمای پایتخت ۱۴  و ۵ درجه خواهد بود؛ البته از فردا شب و روز چهارشنبه بارش باران در تهران رخ خواهد داد و روزهای پایانی هفته دمای هوا کاهش محسوسی خواهد داشت.
بندرعباس امروز با بیشینه دمای ۳۱ درجه بالای صفر گرم‌ترین و اراک با بیشینه دمای ۱۰ درجه بالای صفر سردترین مراکز استان‌ در کشور است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.