آزمایشگاه تخصصی تشخیص کرونا در میاندوآب راه اندازی می شود
۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۹:۲۶
شناسه : 291398
6

فرماندار میاندوآب گفت: با راه اندازی آزمایشگاه تخصصی تشخیص کرونا در میاندوآب به عنوان دومین شهر پس از ارومیه در سطح استان، تست‌های مربوط به کرونا در کوتاه‌ترین زمان جواب داده خواهد شد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، حسام شیرازه محبت در جلسه ستاد  با بیان اینکه میاندوآب هم اکنون در وضعیت قرمز و بحرانی شیوع کرونا قرار دارد، اظهار کرد:  برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا باید همگان احساس مسئولیت کرده و به توصیه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی عمل کنند تا زنجیره انتقال ویروس قطع شود.

فرماندار افزود: هم اکنون میزان استفاده از ماسک به طور متوسط به ۶۰ درصد رسیده که رقم قابل قبولی نیست و باید افزایش یابد.

وی گفت: با راه اندازی آزمایشگاه تخصصی تشخیص کرونا در میاندوآب به عنوان دومین شهر پس از ارومیه در سطح استان، تست‌های مربوط به کرونا در کوتاه‌ترین زمان جواب داده خواهد شد.

شیرازه محبت با انتقاد از بی تفاوتی برخی افراد نسبت به ویروس کرونا، تصریح کرد: برخی از افراد با سهل انگاری و بی توجهی به پروتکل های بهداشتی، سبب انتقال ویروس در سطح جامعه می شوند.

فرماندار میاندوآب با تاکید بر خودمراقبتی در پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹، اظهار کرد: باید دورهمی های خانوادگی جمع شده و در شرایط بحرانی این موضوع فرهنگ سازی شود.

وی هم چنین با اشاره به اجرای طرح محدودیت های کرونایی برای گروههای شغلی۲،۳ و ۴، گفت: باید در کنار این محدودیت های یک ماهه، سایر صنوف مانند تاکسیرانی و حمل و نقل عمومی در راستای ضدعفونی و …. قدم بردارند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب نیز در این جلسه با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در شهرستان میاندوآب، گفت : حدود ۸۰ درصد مبتلایان به بیماری کرونا ویروس در شهرستان میاندوآب ساکن مناطق شهری و ۲۰ درصد روستایی هستند.

سهراب حیدری افزود: از نظر جنسیتی تعداد مبتلایان تقریبا برابر بوده و میانگین سنی ۱۵ تا ۵۰ سال با ۷۵ درصد ابتلا، بیشترین موارد ابتلا را دارند.

وی با بیان اینکه برخی از همشهریان به جد پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند ولی متاسفانه برخی از سهل انگاری نموده و موضوع کرونا را جدی نمی گیرند، تصریح کرد: تبعات این موضوع را با افزایش آمار مبتلایان و ‌فوتی ها دیده می شود.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان میاندوآب به اشاره  به انجام بازرسی ها از صنوف مختلف در شهرستان، اظهار کرد:  : بازرسان بهداشت محیط و حرفه ای، روزانه به بازرسی از اصناف مختلف فعال پرداخته و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را بررسی می کنند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.