آذربایجان غربی رتبه دوم صنایع تبدیلی کشاورزی کشور را دارد
۰۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۹:۰۳
شناسه : 283277
6

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: این استان از لحاظ صنایع تبدیلی دومین رتبه را در سطح کشور، با داشتن توان تبدیل چهار میلیون و 100 هزار تن محصولات کشاورزی دارد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، رسول جلیلی در مراسم افتتاح پروژه های بخش کشاورزی در میاندوآبدر سخنانی اظهار کرد:میاندوآب دارای ۸۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی بوده که حدود ۳۰ هزار هکتار از این اراضی دیم و ۵۲ هزار هکتار آن آبی و ۱۲ هزار هکتار نیز از اراضی آبی به باغات شهرستان اختصاص دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: این استان از لحاظ صنایع تبدیلی دومین رتبه را در سطح کشور، با داشتن توان تبدیل چهار میلیون و 100 هزار تن محصولات کشاورزی توسط ۱۹۵ کارخانه تولید و فرآوری محصولات کشاورزی دارد.

وی گفت: هم اکنون تعداد ۳۵۳ سردخانه با ظرفیت ۹۶۷ هزار تن در استان فعال هستند که از این تعداد ۱۷ سردخانه با ظرفیت ۹۶ هزار تن زیر صفر هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: شهرستان میاندوآب از ظرفیت خوبی در بخش کشاورزی برخوردار است.

جلیلی تصریح کرد: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد توسعه هرچه بیشتر بخش کشاورزی و صنایع مرتبط با آن در این شهرستان باشیم چرا که هم استعداد خوبی در میاندوآب وجود داشته و هم کشاورزان و تولیدکنندگان زحمتکش و توانمندی در این شهرستان وجود دارد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.