آذربایجان غربی استانی مرزی یا نوار مرزی
۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
شناسه : 297908
8
آذربایجان‌غربی شاهراه ارتباطی؛ کارشناس مسائل سیاسی آذربایجان‌غربی گفت: این استان موقعیت ژئواستراتژیک دارد و باید به عنوان استان مرزی شناخته شود تا بتوان از ظرفیت آن برای توسعه استان بهره لازم را برد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، نوذر شریعت پناه در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: قرار گرفتن در مسیر حمل و نقل بین المللی، آذربایجان‌غربی را به شاهراه ارتباطی و دروازه ورود به اروپا تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: این ظرفیت می‌تواند زمینه توسعه گردشگری، توریسم سلامت و تجارت مرزی را در این استان افزایش و در این راستا می‌توان با کمک نیروهای انسانی جوان و تحصیل کرده، در کوتاه ترین زمان با مدیریت جهادی و انقلابی از این مسیر برای کشور ارزآوری کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: این استان ظرفیت راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان و فناور را دارد تا بتواند در کنار صادرات اقتصادی زمینه صادرات علمی را فراهم کند.

شریعت پناه ادامه داد: تغییر نگاه از نوار مرزی به استان مرزی و تجاری می‌تواند ظرفیت استفاده از بازارچه‌های مرزی را گسترش داده و ۳ حوزه گردشگری، تجارت و حمل و نقل را در استان به تحرک درآورد.

وی اضافه کرد: توسعه ظرفیت‌های حوزه سلامت و یا همان گردشگری سلامت از دیگر اولویت‌هایی است که باید با تغییر نگرش مدیریتی در آذربایجان‌غربی فعال شود.

این کارشناس مسائل سیاسی آذربایجان‌غربی، گفت: راه اندازی تعاونی‌های این استان به عنوان پیشران تجارت در بین نسل جوان و توسعه آموزش‌های لازم در این راستا می‌تواند این بخش را نیز در آذربایجان‌غربی فعال‌تر از گذشته کند.

شریعت پناه با اشاره به لزوم راه‌اندازی هیات‌های اندیشه ورز در سطح استان، گفت: با این هیات‌ها می‌توان از خرد جمعی و تجارت جوانان تحصیل کرده بهره لازم را در حوزه حمل و نقل، تجارت و گردشگری برد.

وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت شورای تامین استان به منظور تغییر نگرش امنیتی و گفتمان سلبی و برای ایجاد ایمنی و توجه به رضایتمندی مردم در راستای رفع موانع تولید از دیگر موارد است که باید مورد توجه قرار گیرد.
*اروم نیوز

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.