اسفندی بدون “تدبیر” ولی شاداب‌تر/ دولت سیزدهم ثابت کرد مردمی بودن فقط یک شعار نیست
۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۰۲
شناسه : 299169
10
این روزها با وارد شدن به روزهای آخر سال و داغ شدن بازار خریدهای نوروزی، مردم حس و حال دیگری را تجربه می‌کنند. امروز شعار تدبیر کمتر به گوش می‌رسد اما پویاتر شدن برنامه‌ها و مسئولان کشور نشان می‌دهد دولت سیزدهم بیش از دولت‌های قبلی به "تدبیر"‌ پایبندند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، “تشکیل قرارگاه ساماندهی مرغ”،” صف مرغ یا صف کرونا”،”مردم در تعطیلات به سفر نروند” و… همه اینها تیترهایی هستند که در کنار سایر تیترها با چنین مفاهیم و مضمون هایی، رسانه ها و شبکه های اجتماعی را در همین مواقع در سال گذشته یعنی آخرین زمستان دولت دوازدهم پر کرده بود.

در همین مواقع بود که کرونا بار دیگر به اوج خود رسید و کشور وارد پیک دیگری از این بیماری منحوس شد و این در حالی بود که از واکسن خبری نبود و مردم ما بین مقابله با کرونا یا ایستادن در صف های مرغ حیران مانده بودند اما ناگریز بودند و عده ای ترجیح می دادند تا برای تهیه مرغ، خطر کرونا را به جان بخرند.

روزها گذشت و انتخابات در خرداد ماه امسال برگزار شد و سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور دولت سیزدهم انتخاب شد و اقدامات دولت جدید در همان ابتدای کار، بارقه امید را در دل مردم روشن کرد تا مردم امیدوارانه به روزهای پیش رو نگاه کنند تا دولت مردمی، بتواند باری از مشکلات مردم را بردارد.

وضعیت با شروع فعالیت دولت سیزدهم فرق کرد و مردم پس از مدت ها دیدند که فرق می کند چه کسی رئیس جمهور باشد؛ آنها رئیس جمهور را در بین خودشان می دیدند، بازدید از بیمارستان ها و عیادت از بیماران، حضور سرزده در مناطق مختلف از جمله اقدامات آیت الله رئیسی درماههای نخست دولت بود که سبب شده تا مشعل امید در دل مردم برای زنده شود و این در حالی بود که رئیس دولت دوازدهم با شیوع کرونا، بیشتر به صورت مجازی حضور پیدا می کرد و حتی در جلسه رای اعتماد به وزرا نیز به بهانه کرونا درمجلس حضور نیافت.

دولت قبل تدبیری نداشت و خود را جدای از مردم می‌دانست

در این زمینه نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با خبرنگارما با تقدیر از اقدامات انقلابی و شایسته دولت، اظهار کرد: اقدامات شایسته و انقلابی آیت الله رئیسی واقعا جای تقدیر و تشکر داشته و واقعاً موجبات امیدواری مردم شده است.

مهدی عیسی زاده  افزود: اقدامات خوبی انجام شده و توفیقاتی در این زمینه به دست آمده که جای تقدیر دارد و ما نیز از آن حمایت می کنیم.

وی با بیان اینکه در دولت قبل تدبیری دیده نمی شد و احساس می شد که دولت خود را جدای از مردم می داند و به نظر می آمد که همتی از سوی دولت برای حل مشکلات مشاهده نمی شود، تصریح کرد: مردم ولی نعمت ما بوده و در همه صحنه ها حاضر بوده و حماسه آفرینی کرده اند و همین مردم نیز دولت و مجلس را سر کار آورده اند و در واقع هر چه داریم به برکت مردم است و باید به فکر این مردم بود و مشکلات آنها را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه در سیاست خارجی نیز دیدگاه دولت سیزدهم، دیدگاه ارتباط با همسایگان و به نفع جمهوری اسلامی و به نفع مردم است، گفت: برخی دولت ها دیدگاه به غرب داشتند و همه چیز را در توجه به غرب شرطی کرده بودند ولی دولت سیزدهم بر خلاف این دیدگاه بوده و سیاست خارجی دولت سیزدهم، یک سیاست منطقی و تنظیم شده به نفع ملت یران اسلامی بوده است.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت سیزدهم این نگاه را داشته که چه چیزی منفعت ملت را تامین می کند و گره از مشکلات مردم می گشاید و می تواند بر قدرت ایران اسلامی بیفزاید.

امروز نشاط و شادابی در جامعه تزریق شده است

کارشناس ارشد مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با بیان اینکه در اسفند ماه امسال بر خلاف اسفند ماه سال گذشته، شاهد آرامش در جامعه هستیم، اظهار کرد: در حالی که در چنین روزهایی در سال گذشته مردم با برخی مشکلات مانند صف های مرغ، کرونا، کمبود واکسن روبرو بودند، ولی امروز شاهد چنین موضوعاتی نیستیم.

نیما سعیدی اقدم افزود: اسفند ماه امسال شاهد وفور واکسن کرونا در کشور هستیم و مسئولان توصیه به حضور مردم در مراکز واکسیناسیون دارند ولی در مدت مشابه سال قبل، این وضعیت را شاهد نبودیم.

وی با بیان اینکه امروز روحیه امید در مردم دمیده شده و مردم با نشاط و شادابی در حال آماده شدن برای سال جدید هستند، گفت: در اسفند ماه سال گذشته این شرایط را نداشتیم و دغدغه مردم نیز تهیه مرغ و…. بود.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی عملکرد شخص رئیس جمهور و حضور در بین مردم و بررسی میدانی مسائل و مشکلات، سبب افزایش اعتماد و امید مردم به مسئولان شده است، تصریح کرد:  دولت سیزدهم در عمل با تدابیر اندیشیده شده، سبب روشن شدن بارقه های امید در دل مردم شده و این موضوعی است که با مقایسه اسفند ماه سال گذشته و امسال به خوبی می توان به آن پی برد.

مردم: فرق می‌کند چه کسی اداره کشور را در دست داشته باشد

گزارشات میدانی نیز حاکی از رضایتمندی مردم و روحیه نشاط و شادابی در مردم بر خلاف زمستان سال گذشته دارد.

در این زمینه یکی از شهروندان میاندوآبی در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه اسفند ماه سال گذشته خرید کالاهای اساسی به دغدغه ای برای وی تبدیل شده بود، اظهار کرد:ولی الحمدالله امسال چنین مشکلی را شاهد نیستیم.

علی عبدی افزود: سال گذشته در این زمان مجبور بودیم از صبح زود در صف های خرید کالا در فروشگاهها بایستیم ولی امسال هر چند شاهد گرانی برخی کالاها هستیم ولی به وفور کالای مورد نظر در بازار پیدا می شود.

وی با بیان اینکه امسال شاهد حضور دولتمردان در بین مردم بوده و این نشان می دهد که دولت و شخص رئیس جمهور خود را جدای از مردم نمی داند، تصریح کرد: سال گذشته در چنین مواقعی رئیس دولت را فقط در جلسات می دیدیم و رئیس جمهور وقت را ندیدیم که از جایی بازدید کنند ولی امسال رئیس دولت شخصا در صحنه حضور داشته و به مناطق مختلف سفر می کنند.

تعداد دیگری از شهروندان هم با اشاره به اینکه فرق می کنه کی رئیس جمهور باشه، به خبرنگار ما گفتند: واقعا شرایط اسفند سال گذشته با اسفند امسال متفاوت است و این نشان می دهد که فرق می کنه کی رئیس دولت و مسئول باشه.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.