آبتنی های مرگبار در زرینه رود میاندوآب/ جیغاتی، پنجمین قربانی را هم گرفت
۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۹:۴۲
شناسه : 290206
9

 متاسفانه امسال نیز علی رغم شیوع ویروس منحوس کرونا ، چند مورد غرق شدگی در رودخانه زرینه رود میاندوآب روی داده است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، تابستان که می شود هر از گاهی اخباری را مبنی بر غرق شدگی در رودخانه ها وسدهای آذربایجان غربی را می شنویم،اخباری که حکایت از حوادث تاسف برانگیز وغیرقابل جبران دارند که همه آنها ناشی از یک عامل مهم هستند وآن سهل انگاری وعدم رعایت نکات ایمنی.

خطر غرق شدگی یکی از موضوعاتی است که همواره شناگران در رودخانه ها و کانالهای آب را به شدت تهدید می کند که متاسفانه امسال نیز علی رغم شیوع ویروس منحوس کرونا ، چند مورد غرق شدگی در رودخانه زرینه رود روی داده است که آخرین مورد آن روز جمعه اتفاق افتاد و این بار یک جوان حدود 15 ساله قربانی زرینه رود میاندوآب شد.

افزایش دمای هوا باعث می‌شود تا در فصل گرما و به ویژه در سه ماهه فصل تابستان جوانان ونوجوانان این مناطق تمایل زیادی برای شنا کردن داشته باشند و بسیاری از رودخانه‌ها و کانال های آبیاری پذیرای علاقه مندان به شنا باشند.

ولی نکته ای که در این زمینه حائز اهمیت است این است که بارها اعلام شده شنا در جاهایی که آشنایی کافی به منطقه شنا اعم از ردوخانه ها،کانالهای آبیاری و سدهای آب نیست ،ممنوع است و برای شنا کردن مناسب و امن نیست ولی برخی افراد توجهی به این موضوع نمی کنند و آنچه که در بیشتر موارد غرق شدگی از سوی کارشناسان مطرح شده است،عدم آشنایی افراد به محل شنا و نیز عدم آشنایی لازم با فن شنا بوده است.

در این زمینه علی مولایی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به موضوع غرق شدگی اخیر در زرینه رود میاندوآب گفت: یک جوان حدود15 ساله هنگام شنا در زرینه‌رود میاندوآب ، غرق شد و جان خود را ازدست داد.

وی افزود: این جوان به همراه دوست خود وارد آب شده بودند که به علت آشنا نبودن به فنون شنا دچار حادثه شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب اضافه کرد: جسد این جوان پس از غرق شدن، ناپدید شده بود که توسط نیروهای مردمی از آب بیرون کشیده شد.

مولایی با اشاره به اینکه امسال این پنجمین فرد است که در زرینه رود جان خود را از دست می‌دهد، اظهار داشت: شهروندان تا حد امکان از شنا در این رودخانه خودداری کرده و خطر شنا در رودخانه‌ها، سدها و کانال‌های آب را جدی بگیرند.

باید گفت با آموزش و فرهنگ سازی در شهر ونصب تابلوها وبنرها وبرنامه های فرهنگی ونیز ایجاد مکانهای خاص شنا واحداث استخرهای جدید مانع از افزایش آمارغرق شدگی شد و البته دراین میان مردم نیز از شنا کردن در محلهای ناشناس و جاهایی که مراقبت یا نجات غریق و امکانات نجات وجود ندارد پرهیز کنند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.