آئین جمع‌خوانی قرآن در میاندوآب برگزار می‌شود
۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰:۰۱
شناسه : 317259
3
رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب: رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب گفت: آئین جمع‌خوانی و جزء خوانی قرآن کریم هم‌زمان با ماه رمضان در مصلی امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار می‌شود.
پ
پ

حجت‌الاسلام رحیم خیری در گفتگو با خبرنگار گروه دین و فرهنگ پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، با اشاره به قرارگرفتن در آستانه ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: مانند هر سال برنامه‌های متنوعی برای ماه مبارک رمضان در میاندوآب تدارک‌دیده‌شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب افزود: بر اساس رسم همه ساله، آئین جمع‌خوانی و جزء خوانی قرآن کریم هم‌زمان با ماه مبارک رمضان در مصلی امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار می‌شود و تمهیدات ویژه‌ای نیز برای برگزاری این آئین ویژه معنوی پیش‌بینی و فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه آئین جمع‌خوانی و جزء خوانی قرآن کریم در مصلی امام خمینی (ره) میاندوآب امسال به‌جای ظهرها، عصر روزهای ماه رمضان برگزار می‌شود، گفت: امسال به‌منظور بهره‌مندی هر چه‌بهتر و بیشتر اقشار مختلف مردم از فیوضات ماه مبارک رمضان، آئین جمع‌خوانی و جزء خوانی قرآن کریم در مصلی امام خمینی (ره) عصرها از ساعت ۱۷ شروع شده و به نماز مغرب و عشا ختم می‌شود.

خیری تصریح کرد: هم چنین بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته، تدبر در قرآن کریم و تفسیر یک آیه از قرآن کریم و نیز برپایی سفره افطاری ساده از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در ایام ماه مبارک رمضان در مصلی امام خمینی (ره) است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب با اشاره به همکاری ادارات و نهادهای مختلف شهرستانی از جمله دفتر امام‌جمعه، مهد قرآن کریم، اداره اوقاف و امور خیریه، حوزه‌های علمیه شهرستان و سایر ادارات در برگزاری این برنامه‌ها، اظهار کرد: همه‌روزه در طول ماه مبارک رمضان هم‌زمان با برپایی مجالس جمع‌خوانی و جزء خوانی قرآن کریم، جلسات سخنرانی نیز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه رمضان ماه میهمانی خدا است و باید از این میهمانی به بهترین نحو استفاده کنیم، افزود: رمضان، ماه نزول قرآن بوده و قرآن نیز منشأ خوبی‌ها است و لذا باید از این فرصت ماه رمضان برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تلاش کنیم.

خیری هم چنین با اشاره به اینکه در روزهای پایانی ماه شعبان المعظم قرار داریم، گفت: شعبان مقدمه‌ای برای رمضان است و باید از روزهای باقی‌مانده ماه شعبان المعظم نیز برای تقرب به خداوند متعال استفاده کنیم.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.