پیش‌بینی برداشت ۱۶۰۰ تن کلزا در میاندوآب
۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰:۰۱
شناسه : 321234
5
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد: مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از یک هزار و ۶۰۰ تن محصول کلزا از مزارع این محصول در میاندوآب برداشت شود.
پ
پ

رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، اظهار کرد: کلزا یکی از محصولات راهبردی و راهبُردی است که توسعه و ترویج کشت آن در اولویت قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به نیاز کشور به دانه‌های روغنی و اثربخشی مناسب کشت کلزا در تناوب زراعی با غلات، افزود: باتوجه‌به راهبُردی بودن محصول کلزا در راستای کاهش وابستگی به واردات روغن، توسعه و ترویج کشت این محصول راهبردی را با جدیت پیگیر هستیم.

وی با بیان اینکه با افزایش دوبرابری نسبت به سال زراعی گذشته، ۴۱۰ هکتار از اراضی زراعی میاندوآب به کشت محصول کلزا اختصاص‌یافته است، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از یک هزار و ۶۰۰ تن کلزا از اراضی زیر کشت این محصول در میاندوآب برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با بیان اینکه در راستای افزایش عملکرد در واحد سطح اقداماتی توسط کارشناسان جهاد کشاورزی انجام‌گرفته است، تصریح کرد: توزیع بذر کلزا از انواع ارقام هیبرید جهت کشت در بین کلزا کاران شهرستان میاندوآب، توزیع انواع کودهای شیمیایی یارانه‌دار و کود ریزمغذی در راستای بهبود تغذیه محصول کلزا از جمله این اقدامات بوده است.

مقدم با بیان اینکه کلزا باعث بهبود بافت و ساختمان خاک و در نتیجه افزایش عملکرد محصول بعد از آن نیز می‌شود، تصریح کرد: هم چنین کلزا کاران از حمایت‌های تسهیلاتی، کودهای ریزمغذی، امکان خرید تضمینی محصول تولیدی، نظارت مستمر بر مزارع و آموزش در زمینه کاشت، تغذیه اصولی، کنترل آفات و بیماری‌ها و برداشت محصول برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه وجود منابع خاک حاصلخیز، اقلیم مناسب و سازگار از ویژگی‌های منحصربه‌فرد میاندوآب به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی است، گفت: دشت میاندوآب دارای ۴۵ هزار هکتار اراضی قابل‌کشت و ۲۶ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی است.

مقدم با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۸۷۴ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید می‌شود، اظهار کرد: بخش عمده تولیدات شهرستان مربوط به محصولات زراعی است.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.