موردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در میاندوآب گزارش نشده است
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۸:۳۷
شناسه : 303980
6
رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب: رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به آنفولانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان میاندوآب گزارش نشده است.
پ
پ

مهدی فتاحی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر، اظهار کرد: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به آنفولانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان میاندوآب گزارش نشده است.

رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب با بیان اینکه شبکه دامپزشکی با جدیت و بصورت شبانه روزی در جهت پیشگیری از شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان فعالیت می کند، افزود:تمام تلاش خود را بکارگرفته ایم تا پنجره ای برای ورود ویروس آنفولانزای پرندگان به چرخه تولید مرغ و تخم مرغ باز نشود.

وی گفت: در این زمینه واکسیناسین آنفولانزا طی دومرحله در روزهای ۹ و ۱۸ دوره پرورشی در سطح مرغداری های صنعتی شامل سه واحد تولید مرغ مادر و دو واحد تجاری تولید مرغ تخمگذار انجام شده است.

فتاحی تصریح کرد: با همکاری شبکه بهداشت و درمان، جهادکشاورزی و حفاظت از محیط زیست درگاه های ورود ویروس که عمدتا در سواحل زرینه رود و تالاب نوروزلو قرار گرفته اند مورد پایش قرار گرفته و درصورت مشاهده موارد مشکوک سریعا اقدام به نمونه برداری و جمع آوری کرده و اجازه انتشار ویروس داده نمی شود.

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بیماری ویروسی و مشترک بین انسان و طیور است که این عفونت در پرندگان اهلی به سرعت سبب همه‌گیری در میان آنها می‌شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.