مصوبات شورای ترافیک با اخذ تأییدیه فنی اجرا شود
۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۰۰
شناسه : 314000
7
معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب: معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب گفت: مصوبات شورای ترافیک به‌ویژه اصلاح هندسی میادین سطح شهر، نباید بدون طی مراحل قانونی و اخذ تأییدیه فنی اجرا شود.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، محمدرضا رضایی امروز در جلسه شورای ترافیک شهرستان میاندوآب در سخنانی با اشاره به برخی موضوعات مرتبط با ترافیک شهری، اظهار کرد: باید به وضعیت ترافیک شهری رسیدگی شده و راهکارهای مناسب در این زمینه اندیشیده شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب با تأکید بر عملیاتی‌شدن مصوبات شورای ترافیک در راستای بهبود وضعیت ترافیک شهری، افزود: اجرای مصوبات شورای ترافیک باید برای عموم مردم مشهود و ملموس بوده و در روند ترافیک شهری نیز تأثیرگذار بوده و سبب افزایش میزان رضایتمندی مردمی شود.

وی با اشاره به اجرای طرح اصلاح هندسی میادین در نقاط مختلف شهر به‌منظور حل مشکل ترافیک، گفت: مصوبات شورای ترافیک به‌ویژه اصلاح هندسی میادین سطح شهر، نباید بدون طی مراحل قانونی و اخذ تأییدیه فنی اجرا شود.

رضایی به موضوع سد معبر نیز اشاره و تصریح کرد: متأسفانه آن طور که انتظار است، واحد سد معبر شهرداری عملکرد قابل‌قبولی ندارد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب با بیان اینکه معابر شهری نیازمند نظم است، اظهار کرد: افراد شاغل در واحد رفع سد معبر که توان جدیت در کار و رفتار محترمانه با شهروندان را ندارند باید کنار گذاشته شوند.

در این جلسه که با حضور اعضای شورای ترافیک شهرستان میاندوآب و در محل فرمانداری این شهرستان ترتیب یافته بود؛ موضوعاتی مانند رسیدگی به وضعیت سرعت‌کاه‌ها، نصب دوربین‌های ترافیکی در نقاط مختلف، بازنگری طرح مطالعاتی سامانه ترافیک، بررسی طرح تغییر مکان پلیس‌راه و پیگیری طرح احداث پارکینگ طبقاتی یا مکانیزه در هسته مرکزی شهر مورد بررسی قرار گرفت و هر یک از اعضا توضیحات و پیشنهادهای خود را در مورد دستور کار جلسه بیان کردند.

یکی از مشکلاتی که میاندوآب همواره با آن روبرو بوده و به چالشی اساسی برای مردم این شهر تبدیل شده، مشکل ترافیک شهری است.

در واقع ترافیک، مشکلی است که چندین سال است با نام شهر میاندوآب پیوند خورده و تبعات آن نیز برای همه ملموس بوده و همه مردم این شهر اعم از افرادی که از خودروهای شخصی استفاده می‌کنند و یا افرادی که حمل‌ونقل عمومی را برای سفرهای درون‌شهری برمی‌گزینند، از آن گلایه‌مند هستند.

مسئولان شهری نیز به این مسئله و معضل اساسی در میاندوآب واقف بوده و برای حل آنها بارها تأکید و پیشنهادی را نیز ارائه کرده‌اند که اگرچه به‌صورت مقطعی در امر حل ترافیک گره‌گشا بوده؛ اما بعد از مدتی دوباره کارکرد خود را ازدست‌داده است.

معضل ترافیک در فصولی مانند پاییز که همراه با بازگشایی مدارس نیز است، دوچندان شده و تا جایی پیش رفته که در برخی ساعات شبانه‌روز تردد در بخش‌هایی از شهر به‌سختی امکان‌پذیر می‌شود.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.