«شهید فیروز صادقی قاریاغدی»
۰۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۰:۰۵
شناسه : 317643
2
«شهید فیروز صادقی قاریاغدی» یکم بهمن ۱۳۳۴، در روستای قاریاغدی از توابع شهرستان میاندوآب در یک خانواده مؤمن و مذهبی به دنیا آمد.
پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، «شهید فیروز صادقی قاریاغدی» یکم بهمن ۱۳۳۴، در روستای قاریاغدی از توابع شهرستان میاندوآب در یک خانواده مؤمن و مذهبی به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی را با موفقیت تمام کرد و به علت عدم امکانات از ادامه تحصیل محروم ماند. وی ذوق مداحی اهل‌بیت عصمت و طهارت و عشق مخصوص به حسین بن علی (ع) داشت و بسیار دلسوز و علاقه‌مند به همنوعان خود بودند و مهربانی ویژه‌ای در برخورد با مردم داشتند.

وی فردی بسیار مهربان و دلسوز بودند و صله‌رحم را به جا می‌آوردند. همیشه در اطاعت و فرمان‌برداری والدین بود و بامحبت بسیار به زن و فرزند خود می‌رسید و در معاشرت با مردم نیز همین‌طور مهربان بود، همیشه از روحیه سرشار از عشق به لقاءالله برخوردار بود و همچنین روحیه مبارزه و تحمل سختی‌های جنگ را داشت.

در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت کمیته انقلاب اسلامی میاندوآب درآمد و در تثبیت نظام جمهوری اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکرد و پس از مدتی به سپاه منتقل و به نبرد بی‌امان با ضدانقلاب پرداخت، پیروزی انقلاب اسلامی در روحیاتش تحول شگفتی به وجود آورد به‌طوری‌که علاقه زیادی به سرکوبی دشمنان انقلاب اسلامی داشت.

با شروع جنگ و با لبیک‌گویی به فرمان رهبر کبیر امام خمینی در جبهه‌های حق علیه باطل حاضر شد و به علت اینکه منطقه کردستان بسیار حساس و خطری بس تهدیدکننده بوده تمام خدمت خود را در جبهه کردستان بودند.

توصیه «شهید فیروز صادقی قاریاغدی» در آخرین دیدار با برادرش:

همیشه به یاد خدا باشید و زندگی را با پاک‌دامنی و عشق به فرمان امام‌زمان (عج) سپری کنید. در جبهه‌ها همیشه حضور داشته باشید از انقلاب اسلامی و رهبر بزرگ انقلاب اسلامی حمایت جانانه بکنید و از شهادت استقبال نمایید.

سرانجام ششم بهمن ۱۳۶۱ در روستای سبزی شهرستان زادگاهش هنگام درگیری با گروه‌های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

منبع: اسناد بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی

انتهای خبر/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.