شهید «علی میرزائی»
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰:۰۵
شناسه : 316090
5
شهید «علی میرزائی» همیشه می‌گفت خدایا از عمر ما بکاه و بر عمر امام امت بیفزا.
پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، شهید «علی میرزائی» نهم دی ۱۳۳۸، در روستای وکیل کندی تابعه شهرستان میاندوآب در یک خانواده متدین و مذهبی دیده به جهان گشود. توانست تا دوم راهنمایی درس بخواند. از همان اوان نوجوانی علاقه‌مند به شعائر مذهبی بود و همیشه نماز و روزه خود را به‌موقع ادا می‎کرد و در مساجد و محافل فعالانه شرکت می‎کرد. سال ۱۳۵۹ ازدواج کرد و صاحب یک پسر شد.

 وی قبل از انقلاب همیشه می‌گفت خدایا کی می‌شود ما از فقر و تنگ‌دستی نجات پیدا کنیم. این قدر هم تنگدستی می‌شود، چرا ما باید با بچه‌های سرمایه‌داران فرق داشته باشیم و بعد از انقلاب معلوم است که او همیشه یارویاور امام بود و به سخنان امام همیشه گوش می‌داد و با جان‌ودل تحمل می‌کرد.

 از جمله خصوصیاتش این بود که همیشه می‌گفت خدایا از عمر ما بکاه و بر عمر امام امت بیفزا، چون امام می‌گوید من یک موی فقر و کوخ‌نشین را با افراد کاخ‌نشین عوض نمی‌کنم و آن قدر به ولایت‌فقیه و جمهوری اسلامی علاقه داشت و می‌گفت باید در راه انقلاب اسلامی زحمت‌های زیادی بکشیم تا انقلاب به انقلاب حضرت مهدی (عج) وصل شود.

 با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و شروع توطئه‎های خارجی و داخلی دشمنان علیه انقلاب و پس از فرمان تاریخی امام خمینی که جبهه‌ها را خلی نگذارید عاشقانه پای به میدان جهاد علیه دشمنان اسلام گذاشت و با لبیک‌گویی به امر امام خویش به خیل بسیجیان جان‌برکف پیوست.

 از همان ابتدای عضویت در بسیج راهی جبهه‎های جنگ شد و همچون مجاهدی نستوه به پیکار با دشمنان پرداخت و با رزم روزانه و دعای شبانه خویش نمونه بارزی از مجاهدان فی‌سبیل‌الله گردید و پس از چندین ماه رزم و پیکار در بیست و دوم اردیبهشت ۱۳۶۱، در عملیات بیت‌المقدس در منطقه خرمشهر به فیض شهادت نائل آمد پیکر وی مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و بیست و ششم اسفند ۱۳۶۵، پس از تفحص در زادگاهش به خاک سپرده شد.

 روحش شاد و یادش گرامی باد.

 منبع: اسناد بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی

انتهای خبر/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.