شهید «عباس پورعلی اکبر»
۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰:۱۰
شناسه : 320829
3
سرباز ارتش شهید «عباس پورعلی اکبر گاوگانی» در سال ۱۳۴۵ در میاندوآب دیده به جهان گشود.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، سرباز ارتش شهید «عباس پورعلی اکبر گاوگانی» در سال ۱۳۴۵ در میاندوآب دیده به جهان گشود. تا دوم راهنمایی درس خواند سپس ترک تحصیل کرد تا در امرارمعاش خانواده‌اش به پدر بزرگوارش کمک کند. در سال ۱۳۶۲ در جهاد سازندگی شهرستان میاندوآب فعالیت داشت و از طریق پشتیبانی جهاد سازندگی به‌عنوان سرباز به طور داوطلبانه به جبهه اعزام شد. هنوز ۱۴ ماه از حضورش در جبهه نگذشته بود که در آزادسازی قله یال ۲۷۰ در منطقه مهران در بیست و هفتم شهریورماه سال ۱۳۶۵ در مهران به درجه رفیع شهادت نایل گشت.

سرباز ارتش شهید «عباس پورعلی اکبر گاوگانی» در هشتم آذرماه سال ۱۳۴۵ در خانواده زحمت‌کش و پرجمعیت در میاندوآب دیده به جهان گشود. دوران کودکی خود را با بازی در کنار دوستانش سپری کرد تا اینکه زمان مدرسه رفتنش فرارسید.

دوران دبستان را با موفقیت پشت سر گذاشت و بعد از آن به مدرسه راهنمایی راه یافت. در سال دوم راهنمایی باتوجه‌به اینکه پدرش بر اثر کارکردن در گرما به روماتیسم قلبی دچار شده و خانه‌نشین شده بود و از نظر مالی با مشکلات زیادی مواجه شده بودند؛ بنابراین عباس ترک تحصیل کرد تا در امرارمعاش خانواده‌اش به پدر بزرگوارش کمک کند.

دوران انقلاب کلاس ابتدایی درس می‌خواند؛ اما با درک والایی که داشت معتقد به امام و اهداف ایشان بود.

در سال ۱۳۶۲ در جهاد سازندگی شهرستان میاندوآب فعالیت داشت و در این مدت دوباره از طریق پشتیبانی جهاد سازندگی به طور داوطلبانه به جبهه اعزام شد و بعد از دو سال خدمت به محرومین جامعه در سال ۱۳۶۴ به خدمت سربازی اعزام شد.

شهید همیشه با دوستان و آشنایان و پدر و مادرش مهربان بود و چهره‌ای مظلوم داشت. در موقع تحصیل سعی می‌کرد تا مدتی را به خواندن قرآن بپردازد. بعد از اینکه در جهاد سازندگی مشغول به کار شد، همیشه در جلسه‌های قرآن شرکت می‌کرد و ماه رمضان با اینکه کارش سخت می‌شد؛ اما همیشه روزه بود. شهید در کلیه تظاهرات و راهپیمایی‌ها و تشییع‌جنازه‌ها شرکت می‌کرد و بعضی موقع‌ها با کمیته فرهنگی در پخش اعلامیه‌ها همکاری می‌کرد.
می‌گفت: «که این جنگ بر ما تحمیل شده اما جوانان ما روحیه‌ای قوی و پایدار دارند؛ ولی دشمن روحیه‌ای ضعیف دارد چرا که از سنگرهایشان وسایل قمار و بطری مشروب پیدا می‌کنیم و صددرصد ما پیروز خواهیم شد».

او می‌گفت که این پیر جماران که پدر ملت ماست همیشه خیرخواه ما بوده و ما باید به گفته‌ها و نصایح آن گوش کنیم. 

شهید اظهار می‌کرد: «این پیر جماران پدر ملت ایران است. همیشه خیرخواه ماست و ما باید به نصایح امام عزیزمان گوش بدهیم. دست‌به‌دست هم دهیم تا این جنگ به نفع اسلام خاتمه پیدا کند. گروهک‌های ضدانقلاب همان منافقان کوردل هستند که از حزب بعث هم بدتر به ما ضربه می‌زنند و این برادران که شهید و پرپر شدند به دست این گروهک‌ها و با همکاری آنها شهید شده‌اند».

شهید عباس پورعلی اکبر گاوگانی سرانجام درحالی‌که هنوز ۱۴ ماه از حضورش در جبهه نگذشته بود، در آزادسازی قله یال ۲۷۰ در منطقه مهران دربست و هفتم شهریورماه سال ۱۳۶۵ در مهران به درجه رفیع شهادت نایل گشت؛ اما پیکر مطهرش بر جا ماند تا اینکه در پانزدهم خردادماه سال ۱۳۶۶ در طی تفحص پیکر شهدا پیدا شد.

روحش شاد و یادش گرامی

منبع: پرونده فرهنگی بنیاد شهید آذربایجان غربی

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.