شهید رئیسی محبوب همه ملت‌ها بود
۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰
شناسه : 320633
2
امام‌جمعه چهاربرج: امام‌جمعه چهاربرج گفت: شهید رئیسی، فقط محبوب ملت ایران نبود، او محبوب الملل و محترَم الدُوَل بود و این را در این ایام به‌خوبی دیدیم.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با عرض تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و همراهان ایشان، اظهار کرد: شهید رئیسی، فقط محبوب ملت ایران نبود، او محبوب الملل و محترَم الدُوَل بود و این را در این ایام به‌خوبی دیدیم.

امام‌جمعه چهاربرج با اشاره به واکنش‌های کشورهای مختلف در پی شهادت حضرت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان، افزود: با خبر شهادت آیت‌الله رئیسی و سایر شهدای خدمت، هفت‌کشور ترکیه، هند، پاکستان، لبنان، عراق، سوریه و کوبا در کشورهای خود عزای عمومی اعلام کردند و پرچم کشورشان را به حالت نیمه‌افراشته درآوردند و کشورهای مختلف نیز با ملت ایران اعلام همبستگی کردند.

وی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی در این سال‌ها سه تا آقای رئیسی دیدند، گفت: اولین آقای رئیسی را مردم در مناظرات ریاست‌جمهوری دیدند که ایشان شخصیتی نجیب، آرام، کاظم الغیظ و حلیم داشتند که هرچه به او طعنه و تهمت می‌زدند، عملاً تقوا را رعایت می‌کرد و به مخاطبین خود رعایت تقوا را سفارش می‌کرد.

جلالی با اشاره به رفتار و کردار شهید آیت‌الله رئیسی در کسوت ریاست‌جمهوری، تصریح کرد: مردم ما در دوره ریاست‌جمهوری شهید رئیسی، با شخصیتی خوش ظرفیت مثل شهید رجایی مواجه شدند.

امام‌جمعه چهاربرج اظهار کرد: شهید رئیسی، رجایی گونه نشان داد که جایگاه ریاست‌جمهوری، در موقعیت و در روابط او هیچ تأثیری نگذاشته و بلکه او را متواضع‌تر و صمیمی‌تر کرده بود.

وی با بیان اینکه سومین آقای رئیسی که مردم دیدند و خواهند دید، شهید رئیسی است، گفت: شهید رئیسی به استادش شهید بهشتی اقتدا کرده بود و رئیس‌جمهوری بود که شهید جمهور شد.

جلالی افزود: به تعبیر سید شهیدان اهل‌قلم، «شهدا از دست نمی‌روند، به دست می‌آیند؛ شهدا سرمایه‌اند» و قطعاً برکت وجودی این شهید عزیز، برای ملت ایران بیش‌ازپیش خواهد بود.

امام‌جمعه چهاربرج از شهید آیت‌الله آل‌هاشم نیز به‌عنوان شخصیتی بی‌نظیر نام برد و گفت: شهید آل‌هاشم روحانی خدوم، مردمی، دوست‌داشتنی، فعال، مخصوصاً اهل ارتباط با همه اقشار جامعه بودند که زبانزد بود و در جایگاه امامت جمعه، برای شبکه امامت نصاب آوردند.

وی از شهید امیرعبدالهیان به‌عنوان سردار دیپلماسی مقاومت نام برد که از او عطر سردار مقاومت شهید حاج‌قاسم سلیمانی استشمام می‌شد، افزود: شهید امیرعبدالهیان وزیر خارجه انقلابی و جهادی، مرد میدان و دیپلماسی، مرد آشنا با جهاد دیپلماسی، رادمرد آشنا با زبان دنیا، مرد استکبارستیز و مستضعف نواز، حامی مظلومان جبهه مقاومت، راسخ و نامرعوب در برابر زیاده‌خواهان اروپایی و آمریکایی بود.

جلالی با اشاره به اینکه شهید امیرعبدالهیان بلندی و فرازمندی قد و قامت ایران و ایرانی را در بین ملت‌ها و کشورها به‌خوبی نشان داد و توانست جایگاه جمهوری اسلامی را در تراز واقعی‌اش به منصه ظهور برساند، اظهار کرد: به‌ویژه در این سال‌ها و حوادث اخیر، پیام انقلاب اسلامی را صادر کند و برای کشور ما مایه شرف و عزت شد.

امام‌جمعه چهاربرج در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به اینکه مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان برای نخستین‌بار یک پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی را با موشک‌های «اس ۵» هدف قرار داد، گفت: تشدید تنش حزب‌الله با رژیم صهیونیستی به دنبال استفاده از سلاح‌های قدرتمند به‌منظور توقف جنگ «اسرائیل» در غزه بوده و حامل این پیام است که اگر دشمن به نسل‌کشی خود در رفح ادامه دهد، در آینده از سلاح‌های جدیدی استفاده خواهد شد.

وی افزود: شلیک موشک اس ۵، زنگ خطری به تل‌آویو بود که صبر استراتژیک حزب‌الله به پایان رسیده و در صورت ادامه حملات رژیم صهیونیستی، مقاومت لبنان سناریو متقابلی را آماده کرده است و ازاین‌پس تحرکات عادی از هر نوع در شهرهای شمالی می‌تواند هدف مشروع نیروهای مقاومت باشد.

جلالی با اشاره به جنگ غزه و با بیان اینکه وزارت آموزش‌وپرورش فلسطین اعلام کرد که از آغاز جنگ در غزه تاکنون، شش هزار و ۵۰ دانش‌آموز فلسطینی در این باریکه در حملات ارتش اشغالگر صهیونیستی به شهادت رسیدند، تصریح کرد: دانش‌آموزان ازاین‌جهت که والدینشان را هم ازدست‌داده‌اند در زمره قربانیان مهم این نسل‌کشی محسوب می‌شوند.

امام‌جمعه چهاربرج اظهار کرد: دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه اعلام کرد که رژیم اشغالگر اسرائیل بیش از ۱۰۰ دانشمند و استاد دانشگاه را در جریان جنگ نسل‌کشی در نوار غزه به شهادت رسانده است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا تنها کشوری است که با وتوی قطعنامه‌های آتش‌بس در سازمان ملل مانع از پایان‌یافتن این نسل‌کشی شده است، گفت: در سوی دیگر ماجرا دانشجویان آمریکایی که از سد سانسور خبری رسانه‌های آمریکا گذشته‌اند و جنایت‌های اسرائیل را به‌صورت مستقیم دیده‌اند اکنون به پا خاسته‌اند و در برابر این نسل‌کشی قیام کرده‌اند که این به معنای پایان شکست سیاست مخفی نگه‌داشتن حقایق جهان از مردم آمریکا است و اولین ثمره آن بیداری غربی خواهد بود.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.