شهید «جعفر شکاری پرچین بلاغ»
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰:۰۵
شناسه : 315929
9
شهید «جعفر شکاری پرچین بلاغ» پنجم فروردین ۱۳۲۹ در تقی‌آباد از توابع شهرستان میاندوآب در یک خانواده مزمن و متدین چشم به جهان گشود.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، شهید «جعفر شکاری پرچین بلاغ» پنجم فروردین ۱۳۲۹ در تقی‌آباد از توابع شهرستان میاندوآب در یک خانواده مزمن و متدین چشم به جهان گشود. به دلیل نبود امکانات در روستا از نعمت سواد بی‌بهره بود و در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. برای اینکه باری را از دوش خانواده بردارد خود نیز به کار رانندگی پرداخت. سال ۱۳۵۱ ازدواج کرد که ثمره آن سه پسر بود.

ایمان قوی

 وی، باتوجه‌به وضع نامطلوب زندگی، هرگز دست به گناه نیالود و هرگز به حقوق دیگران تجاوز نکرد. جعفر از جملهٔ انسان‌های پاک‌نهاد بود که به نماز و روزه عزم راسخی داشت. به‌ویژه تلاوت قرآن را دوست داشت. در مساجد و حسینیه‌ها شرکت می‌کرد و در عزاداری‌ها دلی از عزای حسین (ع) در می‌آورد. ایمان قوی و عزم فولادینش در میان دوستان و آشناییان زبانزد بود.

همگان را به روزه‌داری و نماز سفارش می‌کرد

وی همواره علاقه شدیدی به نماز و روزه داشت و همگان را به روزه‌داری و نماز سفارش می‌کرد. دارای خصوصیات اخلاقی نیکو بود و به همین خصوصیات پسندیده همیشه در میان همنوعان متمایز و الگو بود و با اطرافیان و همسایگان به عطوفت و مهربانی رفتار می‌کرد و به همه احترام می‌گذاشت و از نظر اخلاق و متانت و تواضع زبانزد خاص و عام بود.

خط ولایت‌فقیه

جعفر شکاری قبل از به‌ثمررسیدن انقلاب مردمی، با جان‌ودل برای پیروزی اسلام و آرمان‌های عالی و انسانی آن می‌کوشید؛ و از هیچ‌گونه فداکاری دریغ نداشت و همیشه در خط ولایت‌فقیه گام برمی‌داشت. سرانجام بیستم شهریور ۱۳۶۰ در روستای سوگلی تپه شهرستان زادگاهش هنگام درگیری با گروه‌های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به سینه، شهید شد.

منبع: اسناد بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان غربی

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.