شهید «اردشیر نعمتی اصل باروق»
۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰:۱۰
شناسه : 321197
4
شهید «اردشیر نعمتی اصل باروق» دوم مهر ۱۳۴۹، در باروق در یک خانواده متدین مذهبی دیده به جهان گشود.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، شهید «اردشیر نعمتی اصل باروق» دوم مهر ۱۳۴۹، در باروق میاندوآب در یک خانواده متدین مذهبی دیده به جهان گشود. دوران کودکی را در محیط باصفای روستا و در دامان پاک و مذهبی خانواده خویش سپری کرده، وارد محیط آموزشی شد و دوران ابتدایی و راهنمایی خویش را با موفقیت به پایان رساند و وارد دبیرستان شد و در مدرسه به دوستانش می‌گفت که من به جبهه خواهم رفت درحالی‌که دوستان می‌گفتند بعد از تحصیل باید به جبهه برویم و او می‌گفت درس همیشه هست؛ ولی شهادت نصیب هر کسی نمی‌شود.

تعهد مذهبی و ایمان درونی‌اش از وی انسانی مؤمن و معتقد به اسلام و مکتب خونین تشیّع ساخت که از همان دوره ورود به دبیرستان، روح جهاد و شهادت و جان‌فشانی در راه عقیده و ایمان تحت رهبری خردمندانه حضرت امام خمینی (ره) را در او زنده ساخت و علی‌رغم اینکه در فعالیت‌های مختلف سیاسی و مذهبی از جمله: در انجمن اسلامی مساجد و مدارس و مراسم ماه‌های رمضان و صفر و محرم، فعالانه حضور داشت، ولی روح تشنه جهاد و شهادت فی سبیل ا… او را لحظه‌ای آرام نمی‌گذاشت .

وی پایبند به دستورات خداوند بود و روحانیت را به‌عنوان تنها راه نجات کشور و اسلام می‌دانست و از پیروان سرسخت امام خمینی بود و ماه‌های رمضان و محرم و در مسجد فعالیت چشمگیری داشتند. تا اینکه به لبیک‌گویی به فرمان امام خویش داوطلبانه از طریق بسیج سپاه پاسداران ملکان به جبهه‌های جنگ اعزام شد و در خیل مجاهدان فی سبیل ا… قرار گرفت.

سرانجام پس از رشادت‌های فراوان در صحنه‌های جهاد با دشمنان اسلام و ایران و شرکت در چندین عملیات در هجدهم بهمن ۱۳۶۶، در منطقه عملیاتی ماووت عراق به شهادت رسید. پیکر وی مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و نهم تیر ۱۳۷۴، پس از تفحص در زادگاهش به خاک سپرده شد.

منبع: اسناد بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.