سکوت در برابر باطل، خیانت بوده و باید از آن پرهیز کرد/سکوت در قبال کشتار مسلمانان میانمار به منزله تایید آن است/ سازش ناپذیری در برابر دشمنان، بزرگترین درس عاشورا است
۲۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
شناسه : 265702
5

امام جمعه میاندوآب گفت: سکوت در مبارزه حق و باطل، خیانت بوده و باید از آن پرهیز کرد و این را بدانید که اگر سکوت کنی از باطل هستید.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به اینکه انسان ها سه دسته اند، اظهار کرد: انسان ها در قبال موضوعات مختلف اجتماعی و سیاسی به سه دسته تقسیم شده و دسته ای از آنها طرفدار حق، دسته ای طرفدار باطل و دسته ای نیز ساکت هستند.
امام جمعه میاندوآب افزود: انسان های طرفدار حق، کسانی هستند که دلداده حق و حقیقت بوده و سینه چاک اسلام ناب محمدی(ص) هستند.
وی با اشاره به اینکه دسته دوم، طرفدار باطل هستند، گفت: اینگونه انسان ها کسانی هستند که قساوت دل ودین فروش بوده که برای حفظ قدرت حیوانی و به دست آوردن پست و مقام دنیوی حاضرند تا به جنگ پاک ترین انسان ها بروند و اینها همان کسانی هستند که در کربلا و در روز عاشورا، سر فرزند پیامبر(ص) را بر بالای نیزه ها بردند.
حسن زاده به ویژگی های دسته سوم اشاره و تصریح کرد: اینها کسانی هستند که در قبال موضوعات مختلف می گویند به من چه و مصلحت اندیشی می کنند و این دسته افراد همانند دسته دوم، قساوت دل بوده و در واقع دورقاب چین دسته دوم و سیاهی لشکر آنها هستند.
امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه انسان ها باید موضع گیری کرده و از سکوت در قبال موضوعات مختلف بپرهیزند، اظهار کرد: سکوت در مبارزه حق و باطل، خیانت بوده و باید از آن پرهیز کرد و این را بدانید که اگر سکوت کنی از باطل هستید.
وی با اشاره به اینکه عده ای در مورد واقعه کربلا سکوت کردند و گفتند به ما چه، گفت: امثال این افراد، امروزه هم هستند که می گویند بعد از 1400سال چرا عزاداری می کنید.
حسن زاده به کشتار مسلمانان میانمار اشاره و با انتقاد از سکوت کشورهای مختلف در قبال این جنایت، اظهار کرد: کسانی که در قبال کشتار مسلمانان میانمار سکوت کرده اند، خائن تر از آمریکا بوده و منافقین بین المللی بوده و در واقع طرفدار جنایت آنها هستند.
امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه نباید بی خاصیت بود، تصریح کرد: آمریکا به دنبال اسلام و مسلمانان بی خاصیت هستند که نماز بخوانند و روزه بگیرند و دیگر تمام و به سایر موضوعات کاری نداشته باشند.
وی افزود: ضرر مسلمان بی خاصیت بیشتر از غیرمسلمانان به اسلام و کشور است و آمریکا هم به دنبال این چنین افرادی است.
حسن زاده اظهار کرد: باید وارد عرصه شد و نباید نسبت به موضوعات مختلف شهری، استانی، کشوری و بین المللی بی خاصیت بود و در جایی که تقابل بین حق و باطل است، باید جانب حق را گرفت.
امام جمعه میاندوآب به درس های عاشورا نیز اشاره کرد و گفت: عاشور درس کرامت انسانی، امید به آینده و سازش ناپذیری در مقابل دشمنان و تسلیم در برابر اوامر الهی را به ما می دهد.
وی افزود: عاشورا درسی برای تمام دروان بوده و این عاشورا، محرم و صفر است که به فرموده امام خمینی(ره)، اسلام را زنده نگه داشته است و عاشورا نیز تا روز قیامت ماندنی بوده و خواهد ماند.
حسن زاده به اهمیت دینداری در زمانه کنونی اشاره و تصریح کرد: در این دور و زمانه که عصر رسانه و فضای مجازی بوده و افراد مختلف پشت سر دیگری حرف زده و دیگران هم آن را تایید کرده و فتنه ها روز به روز پیچیده می شود، دینداری سخت است و لذا باید هوشیار و آگاه بود.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.