دولت برای مهار گرانی و تورم ناشی از حذف ارز ترجیحی برنامه داشته باشد
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۸:۰۶
شناسه : 300204
14
نماینده مردم میاندوآب در مجلس در شورای اسلامی:

نماینده مردم میاندوآب در مجلس در شورای اسلامی گفت: مسئولان و تیم اقتصادی دولت که فعالانه این موضوع را دنبال می کنند باید به صورت جدی، برنامه محکمی برای مهار تورم و گرانی به خصوص در دهک های پایین جامعه داشته باشد.

پ
پ

مهدی عیسی زاده در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر اظهار کرد: دلیل اینکه مجلس در لایحه بودجه ۱۴۰۱ ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف نکرد این بود که تصور و استنباط و برداشت های کارشناسان اقتصادی، اجتماعی و مرکز پژوهش های مجلس این بود که احتمال افزایش تورم در تمام سطوح جامعه وجود دارد.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس در شورای اسلامی افزود: مجلس در این راستا از دولت خواست تا به صورت مکتوب برنامه خود را در صورت حذف ارز ترجیحی برای مهار تورم به مجلس ارائه دهد.

وی گفت:در نهایت پس از بحث های کارشناسی و نظرات مخالفین و موافقین، مجلس تصمیم گرفت تا ارز ۴۲۰۰ تومانی در لایحه بودجه باقی بماند.

عیسی زاده تصریح کرد: اگر دولت امروز قصد حذف ارز ترجیحی را دارد که فساد زا است، باید بسته پیشنهادی خود برای مهار تورم و کاهش گرانی را به مجلس ارائه داده و مجلس نیزدر این رابطه اقدامات کارشناسی را انجام دهد.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس در شورای اسلامی با اشاره به اینکه این اقدام به صورت روانی نیز اثرگذار خواهد بود، اظهار کرد: حتی امروز که ارز ترجیحی به صورت کامل حذف نشده، تاثیرگذار بوده است.

وی گفت: مسئولان و تیم اقتصادی دولت که فعالانه این موضوع را دنبال می کنند باید به صورت جدی، برنامه محکمی برای مهار تورم و گرانی به خصوص در دهک های پایین جامعه داشته باشد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.