حضرت معصومه (س) بهترین الگو برای دختران است
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۰۱
شناسه : 319942
7
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری: نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: حیا، حجاب و عفت حضرت معصومه (س) می‌تواند یک اسوه و الگو برای بانوان و دختران ما باشد.
پ
پ

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جواد مجتهد شبستری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» با تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، اظهار کرد: حضرت معصومه (س) شخصیتی هستند که در میان امامزادگان از جایگاه ممتاز و ویژه‌ای برخوردار بود و دعوت به زیارت آن حضرت و اینکه زیارت ایشان از ناحیه ائمه اطهار (ع) صادر شده نشان‌دهنده عظمت فوق‌العاده ایشان است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه غیر از منزلت و جایگاه ویژه علمی حضرت معصومه (س) از ویژگی‌های ممتاز دیگری برخوردار هستند، افزود: عالمه بودن و همراهی حضرت معصومه (س) با امام‌زمان خود، از نکات ارزنده شخصیتی ایشان است که باید موردتوجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ما گوهرها فروزان بی‌نظیری در میان شخصیت‌ها و امامزادگان داریم که حضرت معصومه (س) مثال بارز آن هستند، گفت: حیا، حجاب و عفت حضرت معصومه (س) می‌تواند یک اسوه و الگو برای بانوان و دختران ما باشد.

مجتهد شبستری با اشاره به اینکه بررسی زندگی و تاریخ زندگی حضرت معصومه (س) و الگوبرداری از آن می‌تواند برای جامعه و دختران ما راهگشا و کارگشا باشد، تصریح کرد: جایگاه و منزلی که حضرت معصومه (س) در میان امامزادگان دارند؛ با اینکه زن هستند؛ جایگاه ممتازی بوده و این منزلت و عظمت ایشان کم‌نظیر است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به ویژگی‌ها و سیره امام رضا (ع)، اظهار کرد: امام رضا (ع) از چنان جایگاه علمی بی‌نظیری برخوردار بودند که از ایشان به عالم آل محمد (ص) یاد می‌کنند.

وی افزود: امام رضا (ع) در مناظراتی که با سایر مذاهب داشتند؛ همیشه پیروز مناظرات بوده و برهان قوی‌تری صادر می‌کردند و همین ویژگی سبب تبلیغ دین اسلام به دنیا می‌شد.

مجتهد شبستری تصریح کرد: امام رضا (ع) با علم و عظمتی که داشتند حتی پیروان سایر ادیان و مذاهب را نیز مجذوب خویش کردند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: سیره، رفتار و نحوه مواجهه ایشان با مردم، قابل‌توجه بوده و بهترین الگو برای زندگی بشر است.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.