جهان شاهد تحقق پیش‌بینی امام (ره) است
۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰:۰۱
شناسه : 321031
1
امام‌جمعه میاندوآب: امام‌جمعه میاندوآب گفت: افول آمریکا از جمله پیش‌بینی‌های حضرت امام خمینی (ره) بوده که امروز شاهد تحقق آن در دنیا هستیم.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده در مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال ملکوتی بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد در مصلی امام خمینی (ره) میاندوآب با اشاره پیش‌بینی‌های تاریخی حضرت امام خمینی (ره)، اظهار کرد: امروز شاهد تحقق وعده‌ها و پیش‌بینی‌های حضرت امام خمینی (ره) در دنیا هستیم.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه امام خمینی (ره) شخصیتی الهی بودند، افزود: پیش‌بینی‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی از جمله سقوط پهلوی و نابودی شرق تحقق‌یافته است.

وی با اشاره به اینکه افول آمریکا از جمله پیش‌بینی‌های حضرت امام خمینی (ره) است، گفت: امروز آمریکا به کشوری منفور و غیرقابل‌اعتماد در دنیا تبدیل شده که آن قدرت پوشالی قبلی را نیز نداشته و در قلب آمریکا دانشجویان این کشور فریاد دفاع از فلسطین سر می‌دهند.

حسن‌زاده با تأکید بر اینکه باید اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) را مطالعه و به نسل امروزی انتقال داد، تصریح کرد: مکتب و اندیشه سیاسی امام خمینی (ره)؛ مکتب ایستادگی و مقاومت است که باید در جامعه تبیین شده و به نسل امروزی انتقال داده شود.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه امام غایب را هرگونه می‌شود تفسیر کرد؛ ولی باید از امام حاضر اطاعت کرد و هر گونه نمی‌شود او را تفسیر کرد، افزود: جامعه برای حرکت درست باید گوش‌به‌فرمان امام حاضر بوده و در راهی که امام می‌گویند؛ حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه «مَثلُ الْامامِ مَثَلُ الْکعْبَه»ِ، تصریح کرد: امام؛ مثل کعبه است که باید به‌سوی او حرکت کرد و اینکه کاروان‌های زائران حرم امام راحل (ره) امروز راهی شدند مثال بارز همین حدیث است.

حسن‌زاده با بیان اینکه در ۱۴ خرداد همه به محضر امام حاضر می‌روند تا با او تجدید بیعت کنند، اظهار کرد: راه درست این است که ما به حرم امام و دیدار حضرت امام برویم همچنان که همه عاشقان از سراسر ایران در روز ۱۴ خرداد به حرم امام می‌روند تا ضمن زیارت حرم بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، با مقام معظم رهبری نیز دیدار و تجدید بیعت کنند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت بصیرت و هوشیاری مردم برای دوام حکومت، گفت: حکومت برای اینکه پایدار و ماندگار بماند باید امت اسلامی بابصیرت بوده و گوش‌به‌فرمان امام خویش باشند تا توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.

امام‌جمعه میاندوآب تصریح کرد: اگر جامعه‌ای بصیرت نداشته باشد و مردم پا به کار نباشند؛ در آن صورت امام صالح خانه‌نشین می‌شود همان‌طور که کوفیان حضرت علی (ع) را خانه‌نشین کردند.

مداحی از دیگر بخش‌های این مراسم معنوی بود.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.