حضور مردم در صحنه، مایوس کننده دشمنان بوده است/ ۱۲ فروردین، تجلّی ارادۀ ملّت بزرگ ایران است
۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸
شناسه : 299574
5
امام جمعه چهاربرج: امام جمعه چهاربرج گفت: حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی، عامل مایوس کننده دشمنان بوده است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام و المسلمین اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به روز ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی، اظهار کرد: ۱۲ فروردین روز غلبه جنودالله برجنود شیطان است و به فرموده بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، ملت ما باید این روز (دوازدهم فروردین) را زنده نگه دارند.

امام جمعه چهاربرج با اشاره به بیانات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب در مورد اهمیت و جایگاه ۱۲ فروردین، افزود:  صبحگاه ۱۲ فروردین ، که روز نخستین حکومت ا… است، از بزرگترین اعیاد مذهبی ما بوده و روزی است که حکومت مستضعفین که حکومت خداست به جای حکومت طاغوت نشست.

وی گفت: ۱۲ فروردین روزی است کنگره‌های قصر ۲۵۰۰ سال حکومت طاغوتی فروریخت وسلطه شیطانی برای همیشه رخت بربست.

جلالی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیز از روز جمهوری اسلامی به عنوان مهمترین و پربرکت‌ترین و تعیین‌کننده ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی یاد می کنند و از این روز به عنوان یکی از مهم‌ترین اعیاد امت ما در میان ایام الله و خاطره‌های انقلاب نام می برند، اظهار کرد:  انقلاب اسلامی ایران موجب ولادت مولود پربرکتی به نام جمهوری اسلامی شد و  دوازدهم فروردین روز زنده شدن اسلام و سالروز تحقق وعده حق تعالی است.

امام جمعه چهاربرج از ۱۲ فروردین به عنوان تجلی قدرت حضور مردم نام برد و تصریح کرد: مردم عزیز ما باید بدانند که حضور آنها در عرصه‌های مختلف، تعیین‌کننده‌ امنیت ملی بوده و اگر مردم در صحنه حضور داشته باشند، کشور در امنیت باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه حضور مردم در صحنه، عامل مایوس کننده دشمنان بوده است، گفت: اینکه شما می‌بینید دشمنان پُررو و وقیح و گردن‌کلفت در مقابل جمهوری اسلامی از هر عمل سختی اجتناب می‌کنند، به‌خاطر حضور مردم است.

جلالی در ادامه با اشاره به اینکه قرن چهاردهم شمسی؛ قرن زوال استبداد و اخراج استعمار از ایران  بود، تصریح کرد: در ۴۳ سال پایانی قرن گذشته، ایرانیان جلوی دو ابرقدرت جهان ایستادند، صدها فتنه و توطئه را خنثی کردند. یک جنگ هشت‌ساله را از سر گذراندند و برای اولین‌بار، یک میلی‌متر از خاک خود را به کسی واگذار نکردند.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه ایران، قرن ۱۴ را با اشغال و حاکمیت استبداد و استعمار شروع کرد و این قرن را با زوال استبداد پادشاهی و افول آمریکا به پایان رساند، تصریح کرد: قرن ۱۴را وقتی شروع کرد که ریز و درشت سرنوشتش را استعمار دیکته می‌کرد درحالی که در پایان قرن ۱۴ این ایران است که خواسته‌های خود را به استعمار تحمیل می‌کند.

وی افزود: ایران امنیت و استقلال و رشد علمی و فناوری و پیشرفت‌های عمرانی برخاسته از حمیت و مجاهدت خود را به‌عنوان بزرگترین ره‌توشه به قرن ۱۵ آورده است.

جلالی هم چنین با اشاره به قرارگرفتن در روزهای پایانی ماه شعبان و با اشاره به روایات، گفت: باید فرصت باقیمانده از این ماه معظم را غنیمت شمرده و برای کسب آمادگی معنوی برای ورود ماه مبارک رمضان استفاده کنیم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.