۵۱۳  فقره سند مالکیت برای اراضی کشاورزی میاندوآب صادر شد
۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۹:۰۸
شناسه : 308316
4
معاون فنی جهاد کشاورزی میاندوآب: معاون فنی جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: 930 فقره پرونده کشاورزان متقاضی دریافت اسناد تک برگی، به اداره ثبت‌اسناد و املاک میاندوآب ارسال شده که منجر به صدور 513  فقره سند مالکیت تک برگی برای کشاورزان این شهرستان شده است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، بهزاد قنبری در جلسه آموزشی دهیاران بخش مرکزی میاندوآب با موضوع «صدور اسناد کاداستری و تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی کشاورزی»، اظهار کرد: اراضی کشاورزی یکی از منابع ارزشمند و لاینفک تولید محصولات کشاورزی بوده و تا مین امنیت غذایی و تداوم حیات در گرو صیانت از اراضی کشاورزی است.

معاون فنی جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: هرگونه تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغات از جمله احداث بنا، پی‌کنی، دیوارکشی، فنس‌کشی، خاک‌برداری، برداشت شن و ماسه، محوطه‌سازی، تفکیک و قطعه‌بندی اراضی، بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی جرم بوده و علاوه بر قلع‌وقمع بنا، متخلف به جزای نقدی یک تا سه برابر قیمت روز زمین، محکوم می‌شود.

وی گفت: از ابتدای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات، تعداد  ۷۳۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در میاندوآب شناسایی و جهت تعیین تکلیف به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

قنبری تصریح کرد: از این آمار ۱۳۶ مورد، در راستای اجرای دستور قضایی و به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی، منجر به تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز و آزادسازی نزدیک به ۲۶ هکتار از اراضی کشاورزی شده است.

معاون فنی جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: در راستای اجرای تبصره یک ماده یک ۸۴۲ مورد مجوز تغییر کاربری جهت اجرای طرح‌های غیرکشاورزی و احداث خانه کارگری و در راستای اجرای تبصره ۴ ماده یک، ۸۵۷ مورد مجوز تغییر کاربری برای اجرای طرح‌های کشاورزی صادر شده است.

وی به اهمیت صدور سند مالکیت تک برگی برای اراضی کشاورزی در راستای اثبات مالکیت رسمی بهره‌برداران بخش کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: صدور اسناد کشاورزی مستلزم اجرای قانون رفع تداخلات مقررات موازی در اراضی ملی، دولتی و مستثنیات اشخاص و کاداستر است که در این زمینه نیز از  ۱۰۹ پلاک شهرستان میاندوآب، نقشه تجمیعی ۷۷ پلاک (روستا) رفع تداخلات شده است.

قنبری اظهار کرد: هم چنین ۹۳۰ فقره پرونده کشاورزان متقاضی دریافت اسناد تک برگی، به اداره ثبت‌اسناد و املاک میاندوآب ارسال شده که منجر به صدور ۵۱۳  فقره سند مالکیت تک برگی برای کشاورزان این شهرستان شده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.