کشف ۷۴۴ بطری نوشابه انرژی‌زا قاچاق
۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰
شناسه : 320725
5
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب خبر داد: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب گفت: ۷۴۴ بطری نوشابه انرژی‌زا خارجی قاچاق از یک انبار در این شهرستان کشف شد.
پ
پ

رضا بهروزی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، اظهار کرد: بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا به‌صورت جدی و مستمر در دستور کار اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب قرار دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب افزود: بر اساس گزارش‌های دریافتی و نیز در راستای انجام این بازرسی‌ها یک انبار در یکی از مناطق میاندوآب کشف و مشمول قوانین مبارزه با قاچاق کالا و ارز شد.

وی گفت: در بازرسی‌های انجام‌گرفته از این انبار، تعداد ۷۴۴ بطری نوشابه انرژی‌زا خارجی قاچاق کشف و ضبط شد.

بهروزی با اشاره به اینکه ارزش این کالای کشف شده ۱۴۵ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این زمینه پرونده تخلف تنظیم و برای صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب با بیان اینکه هر گونه نگهداری و موجودی کالا در فروشگاه یا انبار نیازمند همخوانی کمّی و کیفی آن با اطلاعات ثبت شده در سامانه تجارت است به‌طوری‌که متضمن اطلاعاتی از قبیل مالک کالا، محل نگهداری، تحویل‌دهنده، تحویل‌گیرنده و تاریخ و زمان صدور سند باشند، گفت: در غیر این صورت جرم تلقی شده و تمامی کالاهای موجود ضبط و مشمول ضوابط اختصاصی تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌شود.

وی هم‌چنین با اشاره به اینکه نظارت بر بازار به‌صورت مستمر در طول سال ادامه دارد، افزود: طرح‌های نظارتی با حضور اکیپ‌هایی متشکل از بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و اعضای کارگروه ستاد تنظیم بازار در طول سال اجرا شده و بازرسان بر فعالیت اصناف در شهرستان میاندوآب فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب اظهار کرد: از شهروندان عزیز خواهشمندیم هر گونه تخلف صنفی اعم از احتکار، قاچاق، گران‌فروشی، امتناع از عرضه کالا، کم‌فروشی، تقلب، عدم صدور فاکتور، عدم درج قیمت و غیره را به شماره‌تلفن ۴۵۲۶۳۶۱۰ و یا به سامانه ۱۲۴ ستاد خبری اداره صنعت، معدن و تجارت گزارش و با بازرسان در شناسایی و برخورد با تخلفات صنفی همکاری کنند.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.