پیش‌بینی ۱۲۰۰ قطعه زمین برای متقاضیان روستایی
۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰
شناسه : 320970
3
فرماندار میاندوآب خبر داد: فرماندار میاندوآب گفت: یک هزار و ۲۰۰ قطعه زمین ۲۰۰ مترمربعی برای احداث مسکن ملی روستایی در این شهرستان در نظر گرفته شده است.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، محمدرضا رضایی ظهر امروز در جلسه شورای تأمین مسکن شهرستان میاندوآب با تأکید بر رفع تصرفات غیرقانونی از اراضی ملی و دولتی، اظهار کرد: رفع تصرفات غیرقانونی اراضی دولتی و تعیین تکلیف زمین‌های تحت مالکیت ادارات دولتی در دستور کار شورای تأمین مسکن قرار گیرد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب با تأکید بر اینکه تعیین تکلیف زمین‌های تحت مالکیت ادارات دولتی یک امر مهم و ضروری است، افزود: از زمین‌های تحت مالکیت ادارات دولتی استفاده بهینه نمی‌شود؛ لذا انتظار داریم شورای تأمین مسکن شهرستان هرچه سریع‌تر نسبت به شناسایی و تعیین تکلیف زمین‌های تحت مالکیت ادارات دولتی اقدام کند.

وی هم چنین با بیان اینکه شورای تأمین مسکن پیگیر موضوع تصرفات غیرقانونی اراضی ملی و ادارات باشد، گفت: تا حد توان زمین‌هایی که در تصرف غیرقانونی اشخاص هستند باید آزادسازی شوند.

رضایی در ادامه با اشاره به اینکه یک هزار و ۲۰۰ قطعه زمین ۲۰۰ مترمربعی برای احداث مسکن ملی روستایی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در تلاش هستیم تا با انجام اقدامات لازم میزان بهره‌مندی مردم از زمین‌های مسکن ملی را افزایش دهیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب با اشاره به اینکه موضوع مسکن یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت سیزدهم بوده و در این راستا نیز نهایت تلاش خود را به کار گرفته است، اظهار کرد: تسهیلات خوبی توسط دولت سیزدهم برای بهسازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی با سود ۲۳ درصد در نظر گرفته شده است.

وی با تأکید بر اطلاع‌رسانی به مردم برای بهره‌مندی از تسهیلات بهسازی و مقاوم‌سازی مساکن، گفت: از سود ۲۳ درصد در نظر گرفته شده برای تسهیلات مسکن روستایی؛ تنها ۵ درصد توسط اشخاص پرداخت شده و ۱۸ درصد باقی‌مانده نیز توسط دولت پرداخت می‌شود که قدمی در راستای دعوت و ترغیب مردم به سمت مشارکت در بهسازی مسکن روستایی است.

ارائه گزارش توسط ادارات متولی و اعضای حاضر در جلسه شورای تأمین مسکن شهرستان و تصمیم‌گیری و مشکلات مرتبط با موضوع مسکن از دیگر بخش‌های این جلسه بود.

شهرستان میاندوآب، شهری با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و کریدور شمال غرب کشور بوده و پل ارتباطی بین استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و زنجان به شمار می‌رود و از جایگاه بسیار مهمی در منطقه برخوردار است.

در سال ۱۴۰۰ بر اساس مصوبه دولت دو بخش مرحمت‌آباد و باروق با تفکیک از شهرستان میاندوآب به شهرستان‌های چهاربرج و باروق ارتقا یافتند.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.