هشدار زرد هواشناسی درآذربایجان‌غربی
۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
شناسه : 307558
6
بر اساس آخرین الگوی‌های پیش یابی و با عبور امواج تراز میانی جو از منطقه اداره هواشناسی استان آذربایجان‌غربی هشدار زرد صادر کرد و وضعیت جوی استان به صورت رگبار باران و رعد و برق و وزش باد گاهی شدیدپیش بینی می‌شود.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، بر اساس آخرین الگوی‌های پیش یابی و با عبور امواج تراز میانی جو از منطقه اداره هواشناسی استان آذربایجان‌غر بی هشدار زرد صادر کرد و وضعیت جوی استان به صورت رگبار باران و رعد و برق و وزش باد گاهی شدیدپیش بینی می‌شود.

یادآور می‌شود احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه هااحتمالل برخورد صاعقه پرتاپ اشیاءاز بناهای نیمه کاره وجود دارد .

آمادگی دستگاههای اجرایی برای آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن مسیل‌ها ضروری است و لازم است افراد از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه ها و فعالیت های کوهنوردی اجتناب کنند.

خاطرنشان می‌شود در  ۲۴ ساعت گذشته شاهد بارش محدود باران در برخی شهرستان های آذربایجان‌غربی به ویژه در شمال استان بوده‌ایم که در این بین چالدران با هفت میلی‌متر رکورددار بارش ها در استان بود و پس از چالدران بیشترین بارش ها به پیرانشهر با ۴.۲ و پلدشت با ۳.۶ اختصاص داشت.

همچنین در این مدت، در شهرستان های ماکو، اشنویه، خوی و شوط بین یک تا سه میلیمتر بارش داشتیم و بارندگی در شهرستان‌های تکاب، سردشت، چایپاره، میاندوآب، سلماس و ارومیه هم به میزان بسیار کم و در حد یک میلی متر گزارش شده است.

بارش های بهاری در آذربایجان غربی به نسبت پاییز و زمستان، وضعیت بهتری داشت و موجب بهبود وضعیت بارشی استان شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.