مسئولان میاندوآب به دیدار رزمندگان رفتند
۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۴
شناسه : 320811
2
مسئولان میاندوآب با تعدادی از رزمندگان و ایثارگران در این شهرستان دیدار کردند.
پ
پ

به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، عصر امروز فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران میاندوآب با دو نفر از فاتحان میاندوآبی خرمشهر به مناسبت ایام فتح خرمشهر و سالگرد عملیات بیت‌المقدس دیدار کردند.

«صاحبعلی عبیدی» و «باباعلی وکیلی» از جانبازان و آزادگان سرافراز حاضر در عملیات بیت‌المقدس بودند که امروز میزبان مسئولان جمعی از مسئولان میاندوآب شدند.

مسئولان حاضر در این دیدارها ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور و تمام شهدای ایران اسلامی و سالروز آزادی خرمشهر، خانواده‌های آزادگان و جانبازان به‌ویژه همسران و فرزندان آنها را اسوه‌های ایستادگی و الگوی مناسبی برای زنان و جوانان امروزی معرفی و از صبر و بردباری آنان تجلیل کرد.

جانباز آزاده و سرافراز «صاحبعلی عبیدی» از پاسداران انقلاب اسلامی باسابقه ۸ سال و ۳ ماه اسارت در زندان‌های رژیم بعث عراق و جانباز سرافراز «باباعلی وکیلی» از نیروهای بسیجی است که سال ۱۳۶۱ در عملیات بیت‌المقدس به درجه رفیع جانبازی نائل گشته است.

سوم خرداد یک روز تاریخی و فراموش ناشدنی در تاریخ ایران اسلامی است که در آن با رشادت‌های رزمندگان اسلام، خرمشهر عزیز پس از ۱۹ ماه اسارت به آغوش میهن اسلامی بازگشت.

عملیات بیت‌المقدس برای آزادسازی خرمشهر در چهار مرحله برنامه‌ریزی شده بود که هر مرحله در مقایسه با عملیات ثامن‌الائمه و طریق‌القدس خود یک عملیات بزرگ به‌حساب می‌آید.

این عملیات در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ با رمز «یا علی ابن ابی‌طالب (ع)» در محور اهواز – خرمشهر – دشت آزادگان، به فرماندهی مشترک آغاز شد و طی این عملیات پنج هزار و ۳۸ کیلومترمربع از اراضی اشغال شده از جمله شهرهای خرمشهر و هویزه و نیز پادگان حمید و جاده اهواز – خرمشهر آزاد شده و علاوه بر این شهرهای اهواز، حمیدیه و سوسنگرد از تیررس توپخانه دشمن خارج شده و هم چنین ۱۸۰ کیلومتر از خط مرزی تأمین شد.

در این عملیات غرورآفرین و فراموش ناشدنی، رزمندگان میاندوآبی نیز حضور داشته و خوش درخشیده و فاتح خرمشهر لقب گرفته‌اند.

رزمندگان میاندوآب در قالب گردان کربلا به فرماندهی شهید حسن زنده‌دل که در عملیات والفجر ۸ به فیض شهادت نائل آمد، حضور پررنگی داشته و در خلق حماسه آزادسازی خرمشهر، نقش‌آفرینی نموده و در کل بیش از ۱۰۰ نفر از گردانی که بچه‌های میاندوآب در آن حضور داشتند، در این عملیات شهید شدند.

شهرستان میاندوآب، شهری با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و کریدور شمال غرب کشور بوده و پل ارتباطی بین استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و زنجان به شمار می‌رود و از جایگاه بسیار مهمی در منطقه برخوردار بوده و بیش از ۸۵۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.