مدیر جدید شبکه بهداشت و درمان میاندوآب معرفی شد + تصاویر
۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
شناسه : 299134
7
در مراسمی از زحمات و تلاش های "دکتر سهراب حیدری" مدیر سابق شبکه بهداشت و درمان میاندوآب تقدیر و تشکر و "دکتر شهرام احمدی " به عنوان مدیر جدید شبکه بهداشت و درمان میاندوآب معرفی شد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر،هجدهمین مدیرشبکه بهداشت ودرمان شهرستان میاندوآب طی مراسمی باحضور دکترولی زاد سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستانی معرفی شد.

شاخص های سلامت و بهداشت و درمان در میاندوآب ارتقا یافته است

در ابتدای این مراسم، سهراب حیدری مدیر سابق شبکه بهداشت و درمان میاندوآب در سخنانی با ارائه گزارشی از عملکرد هفت ساله خویش در این مسئولیت، اظهار کرد: در این مدت خدمات زیادی ارایه شده است که همه مجموعه شبکه و مردم شاهد و ناظر آنها هستند.

وی با بیان اینکه در این مدت برای ارتقای شاخص های سلامت و بهداشت و درمان تلاش کردیم، افزود: بیش از ۱۳۰ پروژه عمرانی در این مدت کار شده که در نوع خود بی سابقه است.

حیدری با اشاره به اینکه در راستای ارتقای شاخص های بهداشتی و درمانی در میاندوآب از سال ۹۴ تا کنون تعداد پایگاههای فوریت های پزشکی از سه به ۹ پایگاه رسیده است، تصریح کرد: در این مدت ۵۰ درصد مراکز خدمات جامع سلامت و ۳۰ درصد خانه های بهداشتی نیز تخریب و نوسازی شده اند.

وی با بیان اینکه امروز سه مرکز شبانه روزی تحت مدیریت شبکه بهداشت و درمان میاندوآب فعالیت دارند، گفت: امروز در تمام مراکز درمانی، آزمایشگاه فعال بوده و تعداد کلینیک های دندانپزشکی نیز از دو مورد به ۱۶ کلینیک افزایش یافته است.

مدیر سابق شبکه بهداشت و درمان میاندوآب به افتتاح بال دوم بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) در زمان مسئولیت وی اشاره کرد و افزود: بال دوم بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) از سال ۸۲ شروع شده و راکد مانده بود ولی با تلاش ها و پیگیری های انجام گرفته از سال ۹۴ مجددا شروع و سال ۹۸ افتتاح شد که در ایام کرونا تاثیر این اقدام را به خوبی شاهد بودیم.

حیدری تصریح کرد: عملیات احداث بیمارستان جایگزین بیمارستان عباسی با ۳۵۰ تخت خواب نیز شروع شده که با احداث این بیمارستان، مجموع و سرانه تخت های بیمارستانی در میاندوآب به دو تخت به ازای هر یک هزار نفر خواهد رسید.

وی گفت: افزایش تعداد تخت های آی سی یو از ۱۱ تخت به  ۴۰ تخت و افزایش تعداد تخت دیالیز به ۳۰ تخت و بازسازی و تجهیز اتاق های عمل بیمارستان ها و نیز حل مشکلات ژنراتور و آب بیمارستان ها از دیگر اقداماتی بوده که در این مدت انجام گرفته است.

مدیر سابق شبکه بهداشت و درمان میاندوآب افزود: افتتاح کلینیک تخصصی، غربالگری سرطان، سی تی اسکن بیمارستان و افزایش چهار برابری فضای رادیولوژی، ایجاد ۱۳ اتاق زایمان خصوصی نیز از جمله سایر اقدامات بوده است.

حیدری در ادامه به تجهیز و افزایش ناوگان آمبولانس به۱۱ دستگاه آمبولانس در فوریت های پزشکی اشاره کرد و گفت: از سال ۷۲ تا ۹۳ تنها سه پایگاه فوریت پزشکی داشتیم که در این مدت به ۹ پایگاه رسیده که به ازای هر ۳۰هزار نفر دارای یک پایگاه هستیم.

وی با اشاره به کاهش مدت حضور بر سر بالین بیمار از ۱۱ دقیقه به ۵ دقیقه با اقدامات انجام گرفته اشاره کرد و افزود: حوزه سلامت اعتماد را در مردم ایجاد کرده است و در این راستا توانسته ایم با کمک خیرین اقدامات خوبی را در حوزه عمرانی و تجهیز انجام دهیم.

مدیر سابق شبکه بهداشت و درمان میاندوآب هم چنین به دانشکده پرستاری نیز اشاره کرد وگفت: امیدواریم با اقدامات انجام گرفته این دانشکده به دانشکده علوم پزشکی ارتقا یابد.

حیدری در پایان با تاکید بر اینکه خود را مدیون خون شهدا می دانیم، تصریح کرد: شهدا در فراتر از مرزها از امنیت و آرامش ما دفاع کردند و ما باید این را قدر بدانیم و همواره در خدمت مردم باشیم.

کادر درمان در دوران کرونا فداکاری کردند

سرپرست فرمانداری میاندوآب نیز در این مراسم با بیان اینکه قدردان آنهایی هستیم که رفتند تا ما امروز در آرامش و آسایش باشیم، گفت: خوش به حال کسانی که امانتداری کردند.

علی پیام با بیان اینکه تغییرات امری طبیعی است، افزود: باید درهمه حال کمک حال مدیریت جدید باشیم و دست به دست هم دهیم و کارها را به پیش ببریم.

وی با اشاره به شیوع کرونا و سختی های مدیریت در این برهه زمانی، اظهار کرد: در این روزها مدیریت سختی با کرونا داشتیم که خوشبختانه با تدابیر دولت انقلابی در واکسن کمبودی نداریم و اقدامات لازم در این زمینه انجام می گیرد.

سرپرست فرمانداری میاندوآب به موقعیت خاص و ویژه این شهرستان اشاره کرد و گفت: میاندوآب به عنوان شاهراه، حلقه وصل چند استان است و پذیرای بیماران و مراجعه کنندگان از سایر شهرها نیز بوده و لذا لازمه خدمات دهی به این مردم، توجه ویژه به شهرستان است.

پیام تصریح کرد: تسریع در احداث بیمارستان جایگزین عباسی، بهبود و ارتقا وضعیت دانشکده پرستاری، تجهیز بیمارستان ها و مراکز درمانی باید در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: همه متحد و منسجم برای کمک به حوزه کاری و استفاده از ظرفیت های موجود و بدور از مسائل جزیی و با مدیریت جهادی به سمت رفع مشکلات مردم حرکت کنیم.

میاندوآب، قطب درمان در منطقه

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نیز در این مراسم با اشاره به موقعیت استراتژیک میاندوآب، اظهار  کرد: بیش از ۷۸ پزشک متخصص در میاندوآب در حال فعالیت هستند و شهرهای همجوار نیز از ظرفیت این شهرستان برخوردار می شوند.

محمد امین ولی زاد با بیان اینکه ۵۵۵ نفر در امر بهداشت و ۷۱۲ نفر در زمینه درمان در این شهرستان فعالیت دارند، افزود: برای احداث پایگاه های سلامت، فوریت های پزشکی و… و احداث و تکمیل زیرساخت ها زحمات زیادی کشیده شده است.

وی با اشاره به اینکه دانشکده پرستاری میاندوآب از سال ۹۰ کلید خورده ولی با شیوع کرونا کمرنگ شد، تصریح کرد: در چهار ماه گذشته ، با پیگیری های نماینده و مسئولان امر تعداد هیئت علمی دانشکده از یک نفر به سه نفر افزایش می یابد.

ولی زاد با بیان اینکه چهار هزار و ۸۰۰ متر فضای فیزیکی جدید نیز در این زمینه پیش بینی شده است، اظهار کرد: امیدواریم ظرف یکی دو سال آینده جهت دانشکده علوم پزشکی برنامه ریزی شود  و دورنمایی نیز برای دانشگاه علوم پزشکی جنوب استان متصور شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه احداث بیمارستان جایگزین عباسی با ۳۵۰ تخت اولویت اصلی است، تصریح کرد: این مقوله از نظر برخورداری تخت در سطح منطقه حائز اهمیت است و ماده ۵۶ نیز در حال برطرف شدن بود که با گرفتن ۴۰۰ میلیارد در دو سال آینده این بیمارستان تمام می‌شود.

وی با بیان اینکه مدیریت جدید با پیگیر این موضوع باشند، اظهار کرد: خوشبختانه میاندوآب از لحاظ بهداشت برخورداری خوبی دارد.

تلاش خود را برای خدمت صادقانه به کار می گیریم

مدیر جدید شبکه بهداشت و درمان میاندوآب نیز با بیان اینکه تغییرات امری طبیعی است، اظهار کرد:همه باید دست به دست هم دهیم و تلاش خود را برای کاهش مشکلات انجام دهیم.

شهرام احمدی افزود: کسی که مسئول می شود باید خدمت صادقانه و کسب رضای خدا را مدنظر قرار دهد.

وی گفت: همکاران ما ثابت کرده اند که کارهای سخت را خیلی آسان انجام می دهند و ایام کرونایی شاهدی برای این موضوع است.

مدیر جدید شبکه بهداشت و درمان میاندوآب پیگیری دانشکده پرستاری و توسعه آن و ایجاد افق روشن برای آینده میاندوآب را از موضوعات اصلی خود برشمرد و افزود: اساس مدیریت باید بر اساس نامه امام علی(ع) به مالک اشتر باشد و در این راستا نیز تلاش خواهیم کرد.

در پایان این مراسم از زحمات و تلاش های “دکتر سهراب حیدری” مدیر سابق شبکه بهداشت و درمان میاندوآب تقدیر و تشکر و “دکتر شهرام احمدی ” به عنوان مدیر جدید شبکه بهداشت و درمان میاندوآب معرفی شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.