محورهای مواصلاتی آذربایجان‌غربی لغزنده است
۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹
شناسه : 315653
12
رئیس پلیس‌راه انتظامی استان آذربایجان‌غربی: رئیس پلیس‌راه انتظامی استان آذربایجان‌غربی از بارش برف در محورهای مواصلاتی و لغزنده بودن تمامی محورها خبر داد.
پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، رضا پناهی مقدم رئیس پلیس‌راه انتظامی استان آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» از بارش برف در محورهای مواصلاتی و لغزنده بودن تمامی محورها خبر داد و گفت: رانندگان محترم از سفرهای غیرضروری اجتناب کرده و در صورت ضرورت سفر، تجهیزات زمستانی و زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر به دلیل بارش برف تمام محورهای مواصلاتی استان دارای سطح لغزنده و با کاهش دید همراه است که رعایت احتیاط بیشتر توسط رانندگان ضروری است.

رئیس پلیس‌راه انتظامی استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: لغزندگی جاده‌ها موجب می‌شود عبور و مرور در جاده‌ها به‌کندی انجام شود که حرکت با سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی بیشتر برای پیشگیری از حوادث رانندگی ضروری است.

پناهی مقدم با اشاره به اینکه رانندگان محترم قبل از سفر برای اطلاع از وضعیت راه‌ها با شماره‌های 110 و 141 تماس حاصل کنند، تاکید کرد: به رانندگان گرامی توصیه می‌شود علاوه بر داشتن زنجیرچرخ و لباس گرم، از سلامت خودرو، برف پاکن ها، بخاری خودرو، چراغ و لاستیک‌ها و پر بودن باک بنزین اطمینان داشته و سپس با سرعت مطمئنه اقدام به تردد در محورها کنند.

خاطرنشان می‌شود هنگام رانندگی در هوای برفی، بسیار مهم است که از انجام حرکات ناگهانی مانند راه‌افتادن با سرعت بالا، کوبیدن روی ترمزها یا چرخاندن ناگهانی فرمان خودداری کنید.

لاستیک‌ها را از نظر اینکه آج سالمی داشته باشند، بررسی کنید، لاستیک‌های سابیده شده، هنگام رانندگی روی برف‌ویخ لیز می‌خورند. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که احتمال بارش برف در آن زیاد است، حتماً تایرهایی استفاده کنید که آج عمیق‌تری دارند. اگر هم شرایط یخ‌بندان خیلی وخیم است وضرورت دارد که رانندگی کنید، بهتر است از زنجیرچرخ استفاده کنید.

شرایط برفی همچنین هنگام چرخش در پیچ جاده‌ها خطر بالای سرخوردن را در پی دارد پل‌ها حتی خطرناک‌تر هستند، زیرا پل‌ها به‌سرعت یخ می‌زنند؛ چون سطح آنها بالاتر از سطح زمین است و هوای سرد هم در بالا و هم در پایین پل حرکت می‌کند.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.