متعالی‌ترین نگاه به زن و دختر در اسلام است
۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
شناسه : 308320
3
امام‌جمعه چهاربرج: امام‌جمعه چهاربرج گفت: بر خلاف غرب که نگاه کذایی و کالایی به جنس مؤنث دارد، اسلام به بانوان و دختران عزیز ارزش و کرامت داده و متعالی‌ترین نگاه را به جنس مؤنث دارد.
پ
پ

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار زرین خبر، با اشاره به جایگاه دختر در اسلام، اظهار کرد: شایستگی اسلام، دینی که تمام زیبایی‌ها را دارد و سراسر سعادت آفرین بوده، ابدی و ازلی است و این معیار زیبایی هیچ زمانی از بین نمی‌رود.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه اسلام به بانوان و دختران عزیز ارزش و کرامت داده است، افزود: از نظر اسلام، دختر مظهر جمال الله، لطافت و ریحانگی خداوند است.

وی با اشاره به اینکه غرب به دیده مادی و جسمی به دختران می‌نگرد، گفت: معیاری که غرب برای دختر شایسته بیان می‌کند مقطوع است و بعد از مدتی این معیار جسمی و مادی قطع شده و از بین می‌رود.

جلالی تصریح کرد: اسلام سفارش می‌کند که خود را شایسته نشان دهید و دختر شایسته نیز حضرت فاطمه (س) بوده و قطعاً معیارهای آن حضرت شایسته آفرین است.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه معیار اسلام، شرم و حیا بوده و دختران باید در جامعه باید به‌گونه‌ای حرکت کند که شرم و حیا داشته باشد، اظهار کرد: دختر باید خداشناس باشد و این را همواره مدنظر قرارداد که از دامن یک زن، مرد به معراج می‌رود و این مادران هستند که فرزندان را تربیت می‌کنند و لذا باید مادر دینی و خدا محور باشد تا بتواند فرزندان خود را به‌خوبی تربیت کند.

جلالی با تأکید بر تقویت ایمان و اعتقاد در بین دختران، افزود: بانوان و دختران عزیز ما باید حضرت زهرا (س) و حضرت معصومه (س) را الگوی خویش قرار داده و به‌عنوان دختر مومن و متدین شایسته جامعه اسلامی در محور تقوا حرکت کنند.

وی تصریح کرد: دختران باید حضرت فاطمه (س) را الگویی برای شایستگی خود قرار دهند نه الگوی کذایی غرب که جنس مؤنث را به‌عنوان کالا معرفی می‌کند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.