فعالیت ۱۳ هزار نفر در صنعت فرش دستباف
۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰:۰۱
شناسه : 320791
2
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب خبر داد: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب گفت: ۱۳ هزار نفر با تولید سالانه ۵۰ هزار مترمربع در صنعت فرش دستباف در این شهرستان فعالیت دارند.
پ
پ

رضا بهروزی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر» با اشاره به ظرفیت و جایگاه برتر فرش دستباف در میاندوآب، اظهار کرد: این شهرستان یکی از قطب‌های تولید فرش در سطح استان است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۳ هزار نفر در این شهرستان با تولید سالانه ۵۰ هزار مترمربع در صنعت فرش دستباف مشغول هستند، افزود: هم اکنون در این شهرستان ۲۱ کارگاه غیرمتمرکز و متمرکز قالیبافی و ۱۳ شرکت‌تعاونی فرش در فعال هستند.

وی گفت: در مجموع یک هزار و ۲۵۰ نفر در شهرستان میاندوآب تحت پوشش بیمه قالی‌بافی تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

بهروزی تصریح کرد: باتوجه‌به هنر و استعداد کم‌نظیر بافندگان فرش در میاندوآب، فعالان این عرصه نیازمند حمایت بیشتر در زمینه تأمین مواد اولیه باکیفیت و پرداخت وام‌های کم‌بهره و بیمه قالیبافی هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی یک‌روزه با حضور ۴۰ نفر از قالیبافان شهرستان در میاندوآب، اظهار کرد: در این راستا امروز کارگاه آموزشی گلیم‌بافی شهرستان با حضور مربیان برجسته و جمعی از بافندگان و فعالین این عرصه با همکاری شرکت فرش دستباف روستایی در محل اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب برگزار شد.

وی افزود: آموزش و ارتقای سطح دانش فنی در راستای برخورداری از کیفیت تولیدات باهدف تصاحب بازارهای هدف و حمایت از بافندگان واقعی و شناسایی قالیبافان ضعیف و دورافتاده در مناطق روستایی برای پوشش همه‌جانبه در اولویت کاری واحد امور فرش اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب قرار گرفته است.

بهروزی هم چنین با اشاره به گرایش برخی از بافندگان شهرستان به بافت تابلوفرش، گفت: گرایش برخی از بافندگان شهرستان به بافت تابلوفرش بیش از بافت فرش‌های بزرگ است و همین موضوع باعث بازدهی کم و بعضاً زیان دیدن آنها می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب اظهار کرد: هدف از برپایی این جلسه نیز آموزش و ترویج بافت فرش‌های بزرگ و گلیم توسط قالیبافان بود که تولید این فرش‌ها را در سوددهی و تأمین مالی قالیبافان تأثیرگذار است.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.