طرح اصلاح ارز ترجیحی بهبود توزیع یارانه‌ها است
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
شناسه : 300342
8
استاندار آذربایجان‌غربی: استاندار آذربایجان‌غربی گفت: طرح اصلاح ارز ترجیحی، توزیع عادلانه یارانه در راستای کمک به اقشار آسیب پذیر و دهک‌های پایین جامعه طراحی و اجرا شده و مهمترین بخش آن رسیدن یارانه واقعی به دست مردم است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان اظهار داشت:طرح اصلاح ارز ترجیحی، توزیع عادلانه یارانه در راستای کمک به اقشار آسیب پذیر و دهک‌های پایین جامعه طراحی و اجرا شده و مهمترین بخش آن رسیدن یارانه واقعی به دست مردم است.

وی افزود:در این طرح، فقط نوع پرداخت یارانه کالاهای اساسی تغییر کرده و هزینه آن مستقیم به مردم، نانوایی‌ها و بیمه‌ها پرداخت می‌شود.

ایتاندار آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در قالب این طرح، یارانه نان به نانوایی‌ها پرداخت می‌شود و افزایش قیمتی در این خصوص وجود نخواهد داشت همچنین یارانه دارو به بیمه‌ها داده می‌شود و مردم هیچ اضافه مبلغی برای خرید دارو پرداخت نمی‌کنند و در این زمینه نیز مشکلی ایجاد نخواهد شد.

معتمدیان ادامه داد: آزادسازی قیمت کالاهای اساسی در این حوزه‌ها در راستای جلوگیری از سودجویی برخی افرادریال قاچاق و در راستای رسیدن یارانه واقعی بدست مردم است.

وی گفت: کارشناسان، نهادهای مسئول و مرتبط و رسانه‌ها باید در خصوص اصلاح ارز ترجیحی و توزیع عادلانه یارانه مردم را در جریان گذاشته و آگاهی رسانی کنند تا مردم در این خصوص نگرانی نداشته باشند.

این مقام مسوول عنوان کرد: اقناع سازی عمومی و همچنین رفع نگرانی مردم در کنار امیدآفرینی، اصولی است که باید مسوولان اجرایی و رسانه‌ها در این برهه حساس به درستی آن را انجام دهند.

انتهای پیام/م

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.