شهید «غلامرضا فروغی»
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰:۰۵
شناسه : 315660
11
شهید غلامرضا فروغی اصل متولد ۱۳۴۰، دانش‌آموزی فعال در عرصه کسب دانش و در زمینه فعالیت‌های انقلابی و پخش اعلامیه بود که در تظاهرات نیز به طور مستمر شرکت می‌کرد، تا اینکه در تظاهرات روز دهم آذرماه ۵۷ در شهرستان میاندوآب مورد آماج گلوله قرار گرفت.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، غلامرضا در سال ۱۳۴۰ در یک خانواده متدین و مذهبی در شهرستان میاندوآب دیده به جهان گشود. در دوران کودکی با اصول اسلام آشنا گردید و باتوجه‌به هوش و استعداد خارق‌العاده تحصیلات ابتدائی و راهنمایی را با موفقیت به پایان رسانید.

وقتی وارد دوره دبیرستان شد، مبارزات گروهی مردم علیه طاغوت بسیار شدیدتر شده بود. غلامرضا نیز مانند ملت شریف ایران و هم‌کلاسی‌هایش فعالانه در راهپیمایی‌ها حضور می‌یافت و اعلامیه‌های امام را پخش می‌نمود. در راهپیمایی‌ها در صف اول حضور داشت و پلاکاردهای اصلی راهپیمایی را به دست می‌گرفت.

او علاقه زیادی به اسلام و رهبری امام خمینی داشت و به این منظور با تمام وجود در آگاه‌کردن قشر دانش‌آموز در قبل از انقلاب می‌کوشید.
غلامرضا در دهم آذرماه سال ۵۷ به هنگام راهپیمایی علیه رژیم طاغوت در شهرستان میاندوآب مورد اصابت تیر جلادان طاغوت قرار گرفت. غلامرضا نوجوانی ۱۷ساله که دانش‌آموز دوره دبیرستان بود، اولین شهید دوران انقلاب اسلامی در میاندوآب شد.

پیکر مطهر شهید در گلزار شهدای میاندوآب به خاک سپرده شد و به‌خاطر بزرگداشت این شهید دبیرستان فروغی به نام وی نام‌گذاری شد.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

 منبع: مرکز اسناد بنیاد شهید و امور ایثارگران
انتهای خبر/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.