شهید «عظیم بوستانی»
۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰:۱۰
شناسه : 320707
3
استوار دوم ارتش شهید عظیم بوستانی، سال ۳۶ در شهرستان میاندوآب متولد و تحصیلاتش را تا دریافت مدرک دیپلم ادامه داد.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه ایثار و حماسه پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، استوار دوم ارتش شهید عظیم بوستانی، سال ۳۶ در شهرستان میاندوآب متولد و تحصیلاتش را تا دریافت مدرک دیپلم ادامه داد. سپس به‌عنوان درجه‌دار در ارتش مشغول خدمت شد. بعد از انقلاب هم فعالیت‌های را علیه عناصر مداخله‌گر ضدانقلاب داخلی انجام می‌داد و عاقبت نیز در همین راه در هشتم شهریور سال ۱۳۵۸ درحالی‌که جلوی بیمارستان نگهبانی می‌داد، مورد حمله و سوءقصد ضدانقلاب قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

دهم مهر سال ۱۳۳۶ بود که در شهرستان میاندوآب متولد شد و دوران کودکی‌اش را در همان شهر در کنار خانواده باصفایش سپری کرد تا اینکه زمان آن فرارسید که وارد عرصه تحصیل و کسب و علم و دانش شود.

در کودکی بچه آرامی بود و به‌خاطر آرام و سربه‌زیر بودنش از دیدگاه خانواده مقام و منزلت بزرگی داشت و همه به او به دیده احترام می‌نگریستند.

عظیم از همان دوران کودکی فردی بااستعداد و فعال بوده و تحصیلات ابتدائی و راهنمائی خود را با موفقیت به پایان رساند و بعد تحصیلاتش را دریافت مدرک دیپلم ادامه داد. سپس به‌عنوان درجه‌دار در ارتش مشغول خدمت شد.

به ولایت‌فقیه معتقد بود و دررابطه‌با جمهوری اسلامی پیوسته نظرات امام را دنبال می‌کرد و از حرف‌های امام تأثیر می‌گرفت، همچنین در عاشورای حسینی و در عزاداری‌ها هم شرکت می‌کرد.

اوایل انقلاب بود که به خدمت سربازی اعزام شد، موقع خدمت بسیار مطیع و متواضع بود. وقتی از پادگان بیرون می‌آمد، در زمان‌هایی که بیکار بود، ورزش می‌کرد و بیشتر وقتش را در فعالیت‌های مذهبی و ورزش صرف می‌کرد.

شهید عظیم بوستانی در اوایل انقلاب، سرباز بود؛ وقتی امام دستور فرار از پادگان‌ها را به سربازان داد، او هم دستور امامش را لبیک گفت و از خدمت فرار کرد که بعداً به‌خاطر هجوم کردها به میاندوآب دوباره به خدمت رفت.

بعد از انقلاب هم فعالیت‌های را علیه عناصر مداخله‌گر ضدانقلاب داخلی انجام می‌داد و عاقبت نیز در همین راه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

آرزو داشت که برای همیشه صلح و ثبات در منطقه حاکم شود، و ناراحت بود که مبادا خدای‌ناکرده خونی به‌ناحق ریخته شود. او درجه‌دار ارتش بود و در این مورد خیلی احتیاط می‌کرد.

در خط دادن به دوستان و آشنایان استاد بود. وقتی دوستان و آشنایان را کنار هم جمع می‌کرد، بحث‌هایی را باهم می‌کردند که در نهایت این بحث‌ها؛ عظیم آنها را به راه راست و در راه خدمت به مردم ارشاد و قانع می‌کرد و درس انسانیت به آنان می‌آموخت.

اوایل پیروزی انقلاب بود که برای کمک به نیروهای انقلابی، در چهارچوب دبیرستان شریعتی، نگهبانی می‌داد.

تا موقع شهادت عظیم بوستانی جنگی در کار نبود؛ اما تهدیدات حزب‌های مختلف ضداسلامی که در آن دوران خیلی قدرت داشتند و به‌ویژه بر علیه مردم میاندوآب فعالیت می‌کردند و درگیری‌های بسیاری راه می‌انداختند. ایشان هم برای مقابله با آنان فعالیت می‌کرد تا اینکه هشتم شهریور سال ۱۳۵۸ درحالی‌که جلوی بیمارستان نگهبانی می‌داد، مورد حمله و سوءقصد ضدانقلاب قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر پاکش در گلزار شهدای میاندوآب به خاک سپرده شد.

منبع: اداره اسناد، هنری و انتشارات بنیاد شهید آذربایجان غربی

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.