سردار علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی شد + سوابق
۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
شناسه : 308299
4
سردار علی اکبر احمدیان رئیس مرکز راهبردی سپاه پاسداران، با حکم رئیس‌جمهور به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی انتخاب شد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در حکمی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های ۱۰ ساله امیر دریابان «علی شمخانی» در زمان تصدی‌ دبیری شورای‌عالی امنیت ملی،  سردار علی اکبر احمدیان، رئیس مرکز راهبردی سپاه پاسداران را به این سمت منصوب کرد.

همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز وی را به نمایندگی خود در شورای عالی امنیت ملی منصوب کردند.

بر اساس این گزارش، علی اکبر احمدیان متولد سال ۱۳۴۰ رئیس مرکز راهبردی سپاه پاسداران  و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است و از سال ۷۶ الی ۷۹ فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران و از سال ۷۹ تا ۸۶ ریاست ستاد مشترک سپاه پاسداران را برعهده داشت.

از سال ۱۳۸۶ تاکنون نیز، ریاست مرکز راهبردی سپاه پاسداران را برعهده دارد. او همچنین از اعضای حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌باشد. وی از ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران بود و در فاصله سالهای ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۶ ریاست ستاد مشترک سپاه پاسداران را برعهده داشت.

سردار احمدیان دانش‌آموخته دکتری دندان‌پزشکی از دانشگاه تهران و همچنین کارشناسی ارشد علوم دفاعی و دکتری مدیریت استراتژیک از دانشگاه عالی دفاع ملی است.

گفتنی است؛ نورنیوز رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی شنبه شب با اشاره به شعر منتشرشده در توییتر علی شمخانی، نوشت: در حالی که در هفته‌های اخیر در محافل مختلف شایعات زیادی در خصوص قصد دریابان شمخانی برای کناره‌گیری از دبیری شورای عالی امنیت ملی بر سر زبان‌ها بود، انتشار شعری از محتشم کاشانی در صفحه شخصی او در توییتر نشان می‌دهد کناره‌گیری شمخانی پس از ۱۰ سال از این سمت قطعی است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.