دین‌داری در جامعه ایران رشد فزاینده داشته است
۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
شناسه : 315415
7
امام‌جمعه میاندوآب: امام‌جمعه میاندوآب گفت: برخلاف خواسته دشمن که با امپراطوری رسانه‌ای برای تغییر ذهنیت و افکار جامعه تلاش می‌کند، دین‌داری در جامعه ایران رشد فزاینده داشته است.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب با اشاره به اینکه دشمن با امپراطوری رسانه‌ای به دنبال تغییر اذهان و افکار است، اظهار کرد: دشمن با امپراطوری رسانه‌ای برای تغییر ذهنیت و افکار جامعه تلاش می‌کند و در این موضوع روی ذهنیت قشر انقلابی و متدین نیز برنامه دارد.

امام‌جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که همواره مطرح بوده، این است که آیا مردم بعد از انقلاب دین‌دار شده‌اند یا بی‌دین، افزود: امپراطوری رسانه‌ای روی این گزاره دست گذاشته که مردم بی‌دین شده‌اند و در راستای غلبه این موضوع در اذهان نیز تلاش می‌کند.

وی با مقایسه قبل و بعد از انقلاب اسلامی دررابطه‌با این موضوع، گفت: قبل از انقلاب اسلامی اسامی غیردینی بر روی اماکن و خیابان‌های ما بود؛ اما امروز این اسامی با اسامی اسلامی و دینی جایگزین شده است.

حسن‌زاده تصریح کرد: مناسبت‌هایی مانند روز پدر، روز مادر، روز ازدواج و غیره که در روزهای غیردینی نام‌گذاری و گرامی داشته می‌شد بعد از انقلاب در روزهای و اعیاد مذهبی گرامی داشته می‌شود و ایام دینی، ایام شادی امت اسلامی شده است.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه متون غیردینی از کتب درسی حذف و متون دینی جایگزین آنها و در صداوسیما نیز پخش برنامه‌های دینی جایگزین برنامه‌های مخالف با دین شده است، اظهار کرد: دشمن تلاش می‌کند تا بگوید جامعه به‌طرف بی‌دینی حرکت کرده است؛ ولی واقعیت چیز دیگری بوده و هر چیزی که ضد دین بود حذف شده و جامعه به‌طرف دین‌داری حرکت کرده است.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی، نهادهای انقلابی و دینی در جامعه گسترش یافته‌اند، اظهار کرد: تعداد مساجد، برپایی نماز جماعت در مساجد و حضور و استقبال مردم از مراسم‌های دینی نشانگر حرکت جامعه به‌طرف دین و دین‌داری است.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی، حضور مردم در تمامی صحنه‌ها بی‌بدیل بوده است، افزود: هشت سال دفاع مقدس، حضور در جبهه مقاومت و دفاع از حرم، راهپیمایی‌ها، حضور میلیونی در حرم مطهر ائمه اطهار (ع) در مناسبت‌های مختلف، نماز عید فطر، برگزاری ۲۰ هزار یادواره شهدا، ۱۲ هزار گروه جهادی در کشور و پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی همه نشان‌دهنده دین‌داری مردم ایران اسلامی است.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه ملاک دین مردم، بی‌حجابی و کم‌حجابی نیست، تصریح کرد: معیار دین‌داری، اعتقاد و قلب‌ها است نه ظواهر و معیار دین‌داری «اشدا علی الکفار و رحما بینهم» است.

وی هم چنین با تقدیر و تشکر از تلاش‌های سربازان گمنام امام‌زمان (عج) و نیروهای مسلح کشور در تأمین امنیت در کشور، گفت: در طول ماه‌های گذشته، نهادهای انتظامی و امنیتی توطئه‌های زیادی را خنثی کرده‌اند و از بسیاری از رفتارهای وحشیانه جلوگیری کرده‌اند و ما نیز این رشادت‌ها و ایثارگری‌های نیروهای امنیتی و انتظامی را که گمنام تلاش و مجاهدت می‌کنند، ارج می‌نهیم.

حسن‌زاده افزود: از سپاه پاسداران نیز به دلیل پاسخ محکم و قاطعانه موشکی به تروریست‌ها نهایت تقدیر و تشکر داریم.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.