دهه کرامت فرصتی برای تبیین جایگاه بانوان است
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۰۲
شناسه : 320152
5
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری: نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: دهه کرامت فرصتی است تا به تبیین نقش و جایگاه زن در جامعه بپردازیم.
پ
پ

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عسگر دیرباز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر» با تبریک دهه کرامت، اظهار کرد: دهه کرامت و ایام ولادت حضرت معصومه (س) فرصتی است تا به تبیین نقش و جایگاه زن در جامعه بپردازیم.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش و جایگاه زن در جامعه به قبل و بعد از اسلام، افزود: دختران و بانوان در دوران پیش از اسلام در وضعیتی قرار داشتند که خانواده‌ها فرزند دختر را مایه خجالت می‌دانستند و حتی دختران را زنده‌به‌گور می‌کردند.

وی گفت: پیش از اسلام، بانوان از جایگاه و حقوق انسانی نیز برخوردار نبوده و به آنها به دید یک کالا نگاه می‌کردند.

دیرباز با اشاره به اینکه اسلام به بانوان جایگاه و ارزش والایی داده است، تصریح کرد: دین اسلام و دستورات دینی، قرآن و ائمه اطهار (ع) نشان داده ارزش، جایگاه و منزلت والای اجتماعی و معنوی بانوان بوده که دین اسلام به آن داده است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: از نظر تعالیم اسلامی؛ خانواده ارزش والایی داشته و بانوان نیز به‌عنوان کسانی که نقش مهمی در تربیت فرزند و نسل آینده دارند در درجه اول اهمیت قرار دارند و این نشان‌دهنده مسئولیت و جایگاه مهم بانوان در جامعه است.

وی گفت: امروز هم با مقایسه نقش بانوان در جامعه در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی؛ مشاهده می‌کنیم که بانوان در پرتو تعالیم دین مبین اسلام در جامعه اسلامی از جایگاه والایی برخوردار هستند.

دیرباز هم چنین با اشاره به ولادت امام رضا (ع) و با تأکید بر اینکه باید سیره و زندگی آن حضرت الگوی ما باشد، افزود: امام رضا (ع) متعلق به همه بشریت بوده و نه‌تنها در دل مسلمانان عالم بلکه در دل‌های غیرمسلمانان نیز جای دارند و این را با حضور مردم از ادیان و مذاهب مختلف در حرم ایشان می‌توان فهمید.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام رضا (ع)، عالم آل محمد (ص) نام‌گرفته‌اند، اظهار کرد: امام رضا (ع) با جنگ نرم مأمون و دشمن به‌خوبی مبارزه کرده و پیروز میدان بودند و با علمی داشتند همه را به تعظیم وادار کردند.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.