جوان‌باوری منجر به ساخت اولین منظومه فضایی ایرانی شد/ درخواست دیدار با رییس جمهور را داریم!
۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
شناسه : 297042
6
ساخت ماهواره «اروم‌ست» به دست جوانان آذربایجان غربی؛ مدیرعامل شرکت دانش بنیان گیتی اوج آذربایجان از ساخت اولین منظومه فضایی به دست جوانان آذربایجان غربی خبر داد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، محمدحسین ذوالفقار در نشست خبری با خبرنگاران که در محل این شرکت در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد: نخستین منظومه فضایی کشور با عنوان منظومه ‌ماهواره سنجشی حاج قاسم سلیمانی و ماهواره فضایی در ارومیه رونمایی شده که می توان آن را گامی بلند در توسعه آذربایجان غربی دانست.

وی افزود: این ماهواره با همکاری ۱۲ نفر به صورت مستقیم و ۲۲ نفربه صورت غیرمستقیم طراحی شد تا نمونه پیش کیفی ساخته شده را روانه بازار کند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان گیتی اوج آذربایجان و سازنده این ماهواره با اشاره به اهمیت این طرح، گفت: اثبات فن آوری، ورود مقتدرانه بخش خصوصی به صنعت فضایی وساخت ماهواره‌های فضایی با ماموریت سنجشی از اجمله اهداف ما برای این طرح است.

ذوالفقار ادامه داد: در این ماهواره رزولیشن تصویر زیر ۱۰ متر است و دوربین می‌تواند با فعل و انفعالات نرم افزاری رزولیشن زیر چهار متر ایجاد کند.

وی ادامه داد: مهم ترین هدف این طرح شکل گیری منظومه ی فضایی متشکل از سه تا پنج ماهواره با ماموریت کنترل ترافیک دریایی و سنجشی است.

ذوالفقار تاکید کرد: این پروژه زمینه ساز شکل گیری یک منظومه ۳۰۰ فروندی خواهد بود که انقلاب بزرگی را در عرصه شکل گیری اینترنت و ورود به بعد چهارم تکنولوژی را رقم خواهد زد.

وی بیان کرد: مسوولان استانی به ما توجهی ندارند و برای این که بتوانیم فناوری فضایی و کار خود را گسترش دهیم درخواست دیدار با رییس جمهور را داریم.

*اروم نیوز

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.