توجه به جوانی جمعیت از ضرورت‌های کشور و وظیفه همه آحاد جامعه است
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
شناسه : 308185
5
امام‌جمعه میاندوآب: امام‌جمعه میاندوآب گفت: جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کشور و ضروری‌ترین فرائض مسئولان و آحاد مردم بوده که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به فرارسیدن سالروز فتح خرمشهر، اظهار کرد: سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر؛ روز مقاومت و ایثار و پیروزی است.

امام‌جمعه میاندوآب افزود: ما در دوران دفاع مقدس امدادهای غیبی را به عینه مشاهده کردیم که فتح خرمشهر نمونه‌ای آن بود و امام نیز فرمودند “خرمشهر را خدا آزاد کرد”.

وی با اشاره به تبعات پیری جمعیت، گفت: جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کشور و ضروری‌ترین فرائض مسئولان و آحاد مردم بوده که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز است.

حسن‌زاده به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه به موضوع جمعیت اشاره و تصریح کرد: پیری جمعیت کشور را تهدید می‌کند و طبق اعلام کارشناسان و آمار ارائه شده اگر روال فعلی جمعیت کشور ادامه یابد تا سال ۱۴۳۰ کشور پیری خواهیم داشت.

امام‌جمعه میاندوآب اظهار کرد: اگر جمعیت کاهش پیدا کند، نیروی محرکه کشور و رشد علمی و فرهنگی و خلاقیت کشور کاهش پیدا می‌کند و نظام سلامت و بهداشت و درمان ما باید چندبرابر هزینه کند.

وی با اشاره به موانع فرزندآوری که در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شناسایی شده است، گفت: یکی از مهم‌ترین موانع که در واقع ترفند و توطئه دشمن بود؛ تبلیغ شعار “فرزند کمتر، زندگی بهتر” بود و نتیجه آن شد که امروز شاهد هستیم.

حسن‌زاده با تأکید بر ترویج ازدواج آسان در جامعه، اظهار کرد: در این زمینه مسئولان و آحاد مختلف مردم وظیفه و رسالت سنگینی دارند و باید در راستای ترویج ازدواج آسان قدم بردارند.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه متأسفانه با بدعت‌های مختلف؛ ازدواج آسان را سخت گرفته‌ایم، افزود: مسئولان امر نیز باید فکری به حال بیکاری و اشتغال جوانان کرده و گره از مشکلات مردم و جوانان بگشایند و زمینه را برای ازدواج جوانان فراهم کنند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.