کد خبر: 290202

تاریخ انتشار: سپتامبر 12, 2020

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

عدم تحقق عدالت آموزشی در سیستم آموزش‌وپرورش/ پرورش در نظام آموزشی مورد توجه باشد

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی بعید می دانم که عدالت آموزشی به صورت ۱۰۰ درصد تحقق یابد و یقین ندارم که اینگونه باشد.

مهدی عیسی زاده در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با تاکید بر اینکه باید عدالت آموزشی در  تمام نقاط برقرار شود، اظهار کرد: عدالت آموزشی یعنی اینکه در واقع مساوات بین دانش آموزان در مناطق برخوردار و غیربرخوردار فراهم شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: برقراری عدالت آموزشی یعنی اینکه به گونه ای برنامه ریزی داشته و طراحی کنیم که مثلا در امر بهره مندی از آموزش در فضای مجازی دانش آموزانی که در دورترین نقطه روستایی زندگی می کند بتوانند مانند دانش آموزی که در نقطه ثقل و مرکزی زندگی می کند از امکانات برخوردار باشد.

وی گفت: نباید به گونه ای باشد که دانش آموزی از بهترین امکانات آموزشی برخوردار باشد ولی در مقابل دانش آموز دیگری برخوردار نباشد.

عیسی زاده با بیان این که آیا تمام دانش آموزان از اینترنت برخوردار بوده و همه از امکانات لازم برخوردار هستند؟، تصریح کرد: باید گفت که همه دانش آموزان دسترسی به امکانات نداشته و  از سوی دیگر شاید نتوانند در ساعت مشخصی که درس گفته می شود به آن دسترسی داشته باشند.

اینکه برخی برخودار و برخی برخوردار نباشند در تضاد با عدالت آموزشی است

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اینکه قسمتی برخودار و قسمتی برخوردار نباشند در تضاد با عدالت آموزشی است و لازم است تا مسئولان آموزش و پرورش و مربوطه به این نکته توجه داشته و در راستای تحقق عدالت آموزشی گام بردارند.

عیسی زاده تصریح کرد: در شرایط فعلی بعید می دانم که عدالت آموزشی به صورت ۱۰۰ درصد تحقق یابد و یقین ندارم که اینگونه باشد.

پرورش نباید در نظام آموزش و پرورش مغفول بماند

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر اهمیت امور تربیتی و پرورشی در مدارس، گفت: نمره امور پرورشی در زمانی که کلاس ها و مدارس کاملا حضوری بود، به نظرم از ۱۰۰ می توانست ۱۰ بگیرد و اکنون نیز که آموزش غیرحضوری شده؛ وضعیت مشخص است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید فضای معنوی و موضوعات تربیتی و پرورشی را در مدارس و آموزش و پرورش تقویت کرده و پرورش نباید در نظام آموزش و پرورش مغفول بماند، افزود: در راستای این موضوع نیز مانند معلمین که در مدارس حضور می یابند، روحانیون و معلمان قرآن و نماز در مدارس حضور یافته و در زمینه تقویت امور پرورشی و تربیتی استفاده کرد.

عیسی زاده با بیان اینکه روحیه معنوی عامل پیروزی انقلاب اسلامی بود، اظهار کرد: با روحیه معنوی و استکبار ستیزی در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کرده ایم و باید این روحیه معنوی و استکبار ستیزی را در بین نسل حاضر تقویت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید به موضوع تربیت و پرورش اهمیت داد، گفت: دانش آموزان و معلمین آن مقطع زمانی با روحیه معنوی که بالاتر از آموزش هم بود، در جبهه ها حاضر می شدند و امروز نیز در عرصه علمی و فرهنگی این روحیه معنوی و پرورشی مورد توجه بوده و تعلیم که مقدم بر تربیت است در آموزش و پرورش نیز تحقق یابد.

انتهای پیام/

Likes(0)Dislikes(0)
ارسال دیدگاه

استان

۲۵ کیلومتر مربع از زرینه‌رود و سیمینه‌رود لایروبی شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان ‌غربی با اشاره به لایروبی زرینه‌رود و سیمینه‌رود در ۲۵ کیلومترمربع گفت: این لایروبی‌ها…

یادداشت

درس‌هایی که از خطبه‌ غدیر باید آموخت

یکی از بزرگترین اعیاد شیعیان عید غدیر است که روایت تاریخی آن را بارها و بارها شنیده‌ایم. گرچه کلیت این…

خاطرات جوانترین فرمانده جنگ از آزادسازی خرمشهر و حاج قاسم سلیمانی

سردار امین شریعتی به مناسبت سالروز عملیات…

شب قدر را قدر بدانیم

در لیالی پرفیض قدر رحمت خدا شامل…